Juhtimine

Rüütsalu juhtimisest: vaenlasega peab suutma teha koostööd

MERIT PÄRNPUU, ÄRIPÄEV

18. mai 2017, 13:14
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mariliis Rüütsalu

Ühtset vaenlase kuju ei eksisteeri, sest järgmiselt hetkel tuleb kuradiga tantsu lüüa, oli Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mariliis Rüütsalu peamine sõnum Pärnu Juhtimiskonverentsi osalejatele.

Rüütsalu võrdles koostööd kuradiga nii teise Baltikumi suurima meediagrupi Eesti Meedia kui ka ülemaailmsete suhtluskeskkondade, nagu Facebook, Instagram ja Google näitel.  

See konkurents, mis on viimase aasta vältel Eesti Meedia ja Ekspress Grupi vahel olnud, on nagu sarjast House of Cards ja loetles selle tõestuseks hulga näiteid, kuidas üksteisele kaikaid kodaratesse visatakse: nt arvukad kohtukaasused, töötajate üleostmised, ärisaladuste avalikuks tulek.

„Kuid kogu selle taustal on meil koos üks ettevõte juhtida, me oleme Eesti Meediaga koos Ekspress Posti nõukogus ja mõlemale kuulub 50 protsenti. Peame seisma selle ettevõtte eest ja tegema iga päev koostööd,“ tähendas Rüütsalu. „Sama moodi peame ka Eesti Ajalehtede Liidus seisma tööstusharu eest, peame suutma lükata need asjad kõrvale. Kui ühel päeval saadavad juristid kirju, siis järgmisel päeval peame suutma sellest kõigest üle olla ja rääkida asjadest konkreetsele teemale keskendudes.“

Rüütsalu sõnul ei ole see alati kerge ülesanne ja igakord see ei õnnestu. Kuid ta on tähele pannud seda, et naisterahvaks olemine annab rasketes situatsioonides teatud eelise. „Kui ikkagi sugude tasakaal on laua taga olemas, siis on palju kergem ka leida teed edasi, kuidas minna,“ ütles ta.

Peale sisemiste vaenlaste on olemas ka palju suuremad vaenlased. Need on Google, Facebook ja Instagram – sest kõik võitlevad samade klientide tähelepanu pärast. „Näiteks Delfi Eesti üksinda saab nädalas üle miljoni sessiooni Facebookist,“ märkis Rüütsalu, lisades, et mainitud suhtluskeskkondade järjest suurenevad osakaalu turunduseelarvetes on märganud ka paljud teised ettevõtted.

Ja juhtis tähelepanu, et teisalt on need iga ettevõtte kõige suuremad turunduskanalid. „Ei ole olemas ühtset vaenlase kuju, vaid järgmisel hetkel pead sa selle kuradiga tantsima.“

Rüütsalu arvates ei ole tänapäeval ühtset vaenlase kuju võimalik määratleda, sest oma vaenlasega tuleb teha järgmisel päeval koostööd ja selleks tuleb vaen alla suruda.  Ta soovitas hoopis olukordi vastavalt sellele paindlikult ära kasutada, millised on huvid.

„Autoritaarse juhtimisstiili aeg on minu jaoks pöördumatult möödas,“ ütles Rüütsalu ja märkis, et märksõnad, millega tänapäeval edukas olla, on paindlikkus, loomingulisus ja kiire reageerimine.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: