Konverents

Juht on ettevõtte suurim mainekujundaja ja ka oht

MERIT PÄRNPUU, ÄRIPÄEV

12. aprill 2017, 18:17
LP peatoimetaja ja meediakoolitaja Ingrid Veidenberg

Mitmekülgse ajakirjandusliku kogemusega ja praegune LP peatoimetaja Ingrid Veidenberg rääkis Pärnu Konverentside Juhtimislaboris maine kujundamisest meedias 10 lihtsa nipi abil. „Miks me ei söö mõne firma komme, sest firma juht on nõme. Me ei taha osta nõmeda firma juhi tooteid. Juht võib oma väljaütlemistega teha väga palju kahju,“ märkis Veidenberg.

Seltskonnaajakirja Kroonika kunagine peatoimetaja soovitas end intervjuud andes avada vaid teatud piirini. „See loob fooni, et sa ei ole kuivik.“ Ja kindlasti ei tohiks ajakirjanikku võtta nagu sõbrannat. „Iga sõna, mis sa ütled ajakirjanikule, kuulub talle, kui ei ole kokkulepitud teisiti.  Off-the-record tuleb enne kokku leppida, sest ajakirjanik ei ole hiromant, kes tead täpselt, et seda sa rääkisid vaid talle, aga selle võib avaldada ajalehes.“

Niisamuti tuleb Veidenbergi sõnul ajakirjanikuga alati sõbralik kontakt luua. „Alati, kui helistab ajakirjanik, tuleb tema telefon salvestada. Sest kui ta järgmine kord helistab, siis sa juba tead, kes helistab ja saad valida, kas võtta kõne kohe vastu või helistada hiljem tagasi.“

Üks olulisimaid asju on aga kriiside ennetamine ettevõttes. „Kui firmaga juhtub mingi jama ja ajakirjanikud asuvad uurima, on tähtis, et firmast väljuksid ühesugused seisukohad. Siis tuleb otsustada, kes tohib kommentaare anda ja vastused peavad valmis olema ka vastikutele küsimustele.“

Veidenbergi sõnul panevad inimese maine paika kriisid. Täpsemalt see, kuidas inimene kriisis käitub – kas salgab, eitab või õigustab, ja see võib olla kas maine hukk või edulugu. „Näeme meedias vabandamist üliharva, aga kui keegi vabandab, siis tema maine minu silmis tõuseb.“

Kui sa tõesti kahtled ajakirjanikus, kes paneb su värisema ja sa ei taha vastata ta küsimustele, siis saada tema küsimustele vastused meili teel, soovitas ta.

„Meedia on alati võimalus, mitte õnnetus. Kasutage seda oma hea maine tekitamiseks ja tuleviku kindlustamiseks. Kuskil mujal pole võimalik saada tunnustust ja tuntust. Kasutage seda – see kõik ongi hea maine!“ ärgitas ta publikut meediaga suhtlema, kui selleks võimalus antakse.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: