Koolitus

4 sammu vastupanu ületamiseks

KEIT AUSNER, ÄRIPÄEVA AKADEEMIA

05. märts 2018, 10:56

Kindlasti tuleb järgnev olukord paljudele tuttav ette. Oled mõelnud mõne probleemi üle oma töös ja korraga tuled lahendusele, mis muudaks kogu meeskonna tööd paremaks. Et oma ideega edasi minna, peaks mõni kolleeg tegema oma töös väikseid muudatusi.

Sul on olemas idee toetuseks selgitus ja suurepärane põhjendus. Kuna kasu saaks sellest kogu meeskond, siis asud seda ideed kolleegile tutvustama. Ootamatult saad toetuse asemel hoopis jäise vastuseisu. Mida teha, et kolleeg sind päriselt ära kuulaks ja mõistaks sinu ideed soovitud moel?

Kuigi iga olukord ja inimene on unikaalne, siis vastuseisu korral on mõned universaalsed põhimõtted, mille rakendamine aitab edu saavutada. Koolitajad ja suhtlemistreenerid Kadri Kõiv ning Mari-Liis Järg tõid välja 4 sammu, mis aitavad sul kedagi veenda, kui vastuseis on kerge tulema.

1. Valmistu oluliste vestluste eel selleks, et teisel poolel võivad tekkida vastuväited ning ta ei pruugi kohe sinuga nõustuda. Selline häälestus aitab sul vestluse käigus tasakaalu hoida ning vältida olukorda, kus su mõtted esimese negatiivse tagasiside korral kokku jooksevad.

2. Enda ettepaneku tegemise järgselt valmistu kuulama. Tee seda, kasutades aktiivse kuulamise tehnikaid – küsi, mida ta arvab sinu ettepanekust, ole tähelepanelik, hoia silmsidet. Kuulamine ei tähenda temaga nõustumist! Kui teine on skeptiline, palu tal oma kahtlusi avaldada ja täpsustada. Peaasi, et sa ei tormaks liiga kiiresti kaitsma enda ideed. Lõpuni kuulamata ei tea sa veel, millisele nupule tegelikult vajutama peaksid. On hea, kui võtad oma sõnadega tema poolt öeldu kokku ja peegeldad tagasi – see on üks tugevamaid märke sellest, et oled teda püüdnud päriselt mõista. Mõistmise tajumine omakorda vähendab teise vastuseisu, sest kaob ära vajadus end kaitsta.

3. Alles pärast kuulamist on sul võimalus uuesti argumenteerida. Nüüd saad ära kasutada infot, mida oled just teiselt osapoolelt saanud. Püüa näidata talle seost oma ettepaneku ja selle vahel, mis on tema jaoks oluline.

4. Ole valmis, et pead kasutama „kuula- peegelda- argumenteeri“ tehnikat mitu korda. Märguanne sellest, et vastuseis on vähenenud ja teine osapool on muutumas koostöövalmiks on see, kui ta hakkab ise küsima rohkem infot või teeb ettepanekuid muudatusteks. Sellest hetkest alates on sul kaaslane, kellega koos mõelda, kuidas sinu ettepanekut veelgi paremini rakendada.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Privaatsustingimused

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: