Mõte

Kasuta aktiivset aega päevast nutikalt

MERIT PÄRNPUU

09. oktoober 2017, 13:41

Ajajuhtimise koolitaja Kristjan Otsmann arvates saab hea ajajuhtimise abil edukalt stressi maandada.

Kristjan Otsmann soovitas septembris toimunud Juhtimislaboris igaühel leida enda iseärasustest lähtuvalt viise, mis aitaksid hoida enesetunde kogu ööpäeva vältel tasakaalus. Kuna iga inimese aktiivsuse aeg on erinev, tuleb vaadata, kuidas seda enda jaoks tööle panna.

20 aastat koolitajana tegutsenud mees jagas ööpäeva seitsmeks osaks: hommik, ennelõuna, lõuna, pärastlõuna, tööpäeva lõpp, õhtu ja öö, ning jagas näpunäited, mida ühel või teisel ajavahemikul hea päeva huvides tähele tasub panna.

Näiteks hommik on aktiivse alguse aeg, mil on mõttekas enne toimetustega pihta hakkamist teha väike mõtluspaus ning süüa keskendunult igat ampsu nautides hommikueine. Ennelõunasel ajal soovitas ta teha kõige olulisemad asjad esimesena ja saada kõik pisiasjad kaelast ära. Õhtul seevastu tasub paika panna uue päeva sihid ja lülitada end rahulikku meeleollu, mida võiks omakorda soodustada häirimatu ja vaikne miljöö.

Efektiivse mõtlemise ja lugemise treener Tauri Tallermaa õpetas samas Juhtimislaboris saalisolijaid teadlikult oma mõtteid korrastama. Sertifitseeritud konsultant-treeneri sõnul suudame päevas mõelda 12 000–50 000 mõtet, kuid enamikku neist ei teadvusta me kunagi ega mäleta ka. Ta soovitas mõelda üks mõte korraga, sest oma teadvust ei saa me suunata korraga kahele mõttele. Mõtete korrastamiseks soovitas ta teha väikseid pause, sest iga asja omandamine käib vaid pausi ajal.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: