Raamatuarvustus

Ka meel vajab treenimist

ANNI KUUSIK, KLIINILINE PSÜHHOLOOG JA TEADVELOLEKU ÕPETAJA

11. juuni 2018, 13:21
Anni Kuusik, Kliiniline psühholoog ja teadveloleku õpetaja

Kas meie meel ja vaim vajab samuti hoolt, et püsida tegus ja elujõuline, nii nagu keha saab kasu füüsilisest liikumisest ja spordist? Milliseid harjutusi peaks tegema selleks, et olla ka raskustes vastupidav?

Mida peaks tegema selleks, et tunda meelerahu ja rõõmu, olla õnnelik? Et osata surfata vihal, hirmul ja teistel ebamugavatel emotsioonidel nii nagu ookeanilainetel? Eelmisel sajandil kogus tõendeid ja populaarsust asjaolu, et meie keha vajab tänapäevases maailmas sihilikku spordi või füüsilise liikumisega tegelemist selleks, et saaksime olla elujõulised ja terved nii kehaliselt kui ka vaimselt. Sel sajandil on üha rohkem tekkimas tõendeid, et täna­päevases infoküllases ja kiirelt muutuvas keskkonnas vajab ka meel harjutusi, et kogeksime meelerahu ja õnnetunnet ning oleksime iseendaga kooskõlas.

Raamatu autorid jagavad rikkalikke kogemusi
Selle raamatu autoritel on pea 50 aastat kogemust. Nad on uurinud, milline on meeleharjutuste mõju algajate ja kogenud mediteerijate ajutegevusele, kehale, emotsioonidele ja käitumisele ning kuidas see avaldub puhke- ja stressiolukorras. Raamat ilmub ajal, mil teadvelolek ja üldisemalt meeletreening on kogumas aina rohkem populaarsust, sealhulgas ka Eestis. Dan ja Richie jagavad oma aastatepikkusi kogemusi, mis on olnud seotud nii meeleharjutuste kui ka mediteerimis­õpetajatega. Nad räägivad ka lugusid õnnestumistest ja äpardumistest teadustöös, mille eesmärk on olnud uurida nii tavalisi inimesi kui ka üli­kogenud joogisid. Peamine küsimus on olnud, milliseid seisundeid või püsivaid muutusi võivad meeleharjutused esile kutsuda ajus ja kehas või emotsionaalses enesetundes ja käitumises.

Püsivad muutused ei tule üleöö
Tähelepanu juhtimise, keskendumise ning heasoovliku suhtumise kasvatamise esimesi vilju võib kogeda juba 10–30 harjutustunni järel. Selleks aga, et saavutada püsivad muutused – näiteks sügav ja häirimatu heasoovlikkus ning meelerahu, suurepärane keskendumis­võime ning vilumus oma seisundeid sekunditega muuta –, on tarvis iga ­päev harjutada ning osaleda kogenud õpetajate juhendamisel arengut toetavates intensiivsetes meeletreeningulaagrites.

Raamat ilmub ajal, mil teadvelolek ja meeletreening on kogumas aina rohkem populaarsust. See aitab selles valdkonnas orienteeruda ning loodetavasti hoiduda kiireid elu muutvaid lahendusi pakkuvatest õpetajatest, kelle lubadustel pole teaduslikku alust või kes toetuvad küsitava väärtusega uuringutele, mille on enda programmi müümise edendamiseks tellinud.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Privaatsustingimused

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: