Blogi

Sotsiaalmeedia kampaaniate ohud

MIT ajakirjas avaldatud uuringu kohaselt on voucher kampaaniate mõju näiteks Grouponi (meil Cherry) keskkonnas ettearvamatu. Fookus uutele klientidele põhjustab tavaliselt olulise languse kasumis.

Uuringu objektiks olid just väiksemad ettevõtted – üks restoran, autopesula ja ilusalong/spa, mida jälgiti ühe aasta jooksul. Järeldus on vastavalt lisatud joonisele suhteliselt ühene. Standardvormis ei taga kampaaniad ei klientide arvu kasvu ega kasumlikkust. Uusi kliente ei suudetud hoida ning kahjum teeniti kahe esimese näite puhul tagasi aastaga, aga spa puhul kulub selleks lausa 8 aastat.

Voucherite pakkumise ohud on meil teada juba Estonian Airi näitel. Mida silmas pidada?

Vouchereid tuleks kasutada klientidega laiemate suhete loomiseks. Esmane eesmärk kampaania puhul on uued kliendid ja toote/teenuse tutvustus. Keerukam on saavutada korduvostu. Soovitus on defineerida kliendi väärtust laiemalt pikemaajalise äristrateegia osana. Näiteks täiendavate teenuste/toodete pakkumine.

Allahindlused peavad olema strateegilised. Tarbijate huvi on allahindlused ning paljud ei soovi kunagi täit hinda maksta. Lahendusi on mitmeid. Piirata voucherite arvu, pakkuda tagasihoidlikumat allahindlust jne. Näiteks restorani teine kampaania vähendas allahindlust 50%-lt 30%-le, voucher kehtis ainult teisipäeval ja kolmapäeval ning sisaldas miinimumostu nõuet.

Kaitse käivet kannibalismi eest. Ideaalis kasutaksid kampaaniat ainult uued kliendid, mitte olemasolevad. Reaalsuses ei suutnud ükski 3-st uuringus osalenud ärist adekvaatselt hinnata voucherite negatiivset mõju püsiklientide tarbimisharjumustele.

Järeldus on loogiline. Kampaania ülesehituse ettevalmistamisele kulunud aeg tasub ennast ära. Sotsiaalmeedia kasutamise eesmärk on võimendus ning tuleb vältida olukorda, et selle tulemusena võimenduks kahjum.

http://sloanreview.mit.edu/the-magazine/2012-summer/53404/the-perils-of-social-coupon-campaigns/

Pärnu Turunduskonverents 2014 “TÄHELEPANU!” 9.-10. okt 2014

Vaata ja registreeri »

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Kokkuvõtted viimase aja huvitavamatest juhtimisartiklitest

2 korda kuus Juhtimisideede uudiskiri ja tulevaste konverentside info Sinu postkastis!

Kalender

Ürituste arhiivi koos materjalidega leiad siit

Teised meist

Jaan Allem

Jaan Allem

Saajos AS tegevjuht

Olen vist üks staazikamaid Juhtimiskonverentsil käijaid ja pean seda oma üheks tulusamaks investe...

x
Mida teevad parimad juhid teisiti?

Kokkuvõtted viimase aja huvitavamatest juhtimisartiklitest

Kord nädalas Juhtimisideede uudiskiri ja tulevaste konverentside info Sinu postkastis!