Uudised

John Fahy Turunduskonverentsil: väärtuspakkumine on otsus

VLADA SCHOTTER

16. mai 2013, 13:20

Foto: Urmas Kamdron Tänavuse Pärnu Turunduskonverentsi avas Limericki ja Adelaide’I ülikooli professor, kirjanik ja  turundusteemade eestkõneleja John Fahy, kes rääkis kliente kõnetava väärtuspakkumiseni jõudmisest. Seejuures rõhutas Fahy, et väärtuspakkumine on otsus ja ettevõtte nägemus iseendast. Läbimõeldud väärtuspakkumise näitena tõstis Fahy esile Starbucksi. „Nähes 80ndatel Milanos, kuidas baristad suhtlevad oma klientidega ja kuidas kohvik võib olla õdus paik töö ja kodu vahel, tundus Starbucksi loojale Howard Schultzile see midagi, mida võiks katsetada ka USAs. Uutmoodi kohviku ideest rääkis ta 242 potentsiaalse investoriga, kellest 217 ütlesid ära, kuid Schultz ei jätnud jonni. Starbucksi edulugu näitab ilmekalt, et õnnestumiseks on tarvis visiooni ja selge ideega juhti,“ rääkis Fahy . Lisaks keskendus Fahy oma ettekandes turundajate peamistele väljakutsetele. „Tuleb meeles pidada, et auditoorium hoolib varasemast vähem, mida sa öelda tahad, ja nii on suurimaks väljakutseks mõista, mida tarbija mõtleb ja mis teda motiveerib,“ rõhutas Fahy. Selleks et inimesi motiveerida ja enda poole püüda, tulebki jõuda tugeva ja ahvatleva väärtuspakkumiseni. „See, millise pakkumise teeme, on otsus. Kui tahate üles ehitada edukat äri, peate otsustama, milline neljast valikust on teie pakkumise ja äri tuum – kas keskendute hinna, funktsionaalsuse, emotsioonide või suhetega seotud eelistele,“ rääkis Fahy ja lisas, et pahatihti soovitakse þongleerida kõikide eeliste vahel. Kui väärtuspakkumine on selge, loksub ka turundusstrateegia iseenesest paika. Siinkohal tõi Fahy näiteks vastakaid tundeid tekitava Ryanairi, kel on viimased 20 aastat olnud sama väärtuspakkumine. „Nad on edukad just selle tõttu, et nad teavad, mille eest seisavad. Nende fookus on kulude juhtimisel ja väärtuspakkumine põhineb väga selgelt hinnal. Seda teavad nii ettevõtte juhid, töötajad kui kliendid ja seetõttu on ka nende turundus odav – nii hinna kui sisu mõttes,“ selgitas Fahy äristrateegia, väärtuspakkumise ja turunduse seoseid. „Peamine on mõista, et väärtuspakkumine pole pelgalt turunduse või kommunikatsiooni osa – väärtuspakkumine ongi äri. Kipume keskenduma sellele, et tunneksime oma kliente ja konkurente, kuid sama oluline on tunda ka iseennast ja teada, mis laadi ettevõte me oleme,“ rõhutas Fahy lõpetuseks. Ettekandega saab tutvuda siin. Pärnu Turunduskonverents kestab 16.-17. maini ning toimub tänavu juba 15. korda. Täpsemalt saab programmi kohta lugeda Pärnu Konverentside kodulehelt.  

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Privaatsustingimused

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: