Uudised

Kristel Kruustük: kogemus on sama tähtis kui kirg

RIVO SARAPIK, ÄRIPÄEV

18. mai 2017, 18:07

Kiirelt areneva idufirma Testlio juht Kristel Kruustük jälgib palkamisel, et võtaks tööle inimese, kes talle midagi õpetada suudab.

Keegi pole üksi nii tark kui kõik koos," sõnas ta Pärnu Juhtimiskonverentsil. Tema sõnul on oluline võtta meeskonda inimesed, kes on valmis väljakutseteks ja arenemiseks. „Tugeva meeskonna alus on valmisolek õppida. Ära ole inimene, kes teab kõike, vaid inimene, kes õpib kõike,“ soovitas ta.

Testlio on 4,5 aastaga loonud 70 töökohta ja pakub ettevõtetele mobiilirakenduste testimise teenust. „Testimisturg on tohutult konkurentsitihe ja sinna on keeruline siseneda,“ tõi ta välja. Ometi on ettevõte endale kundeks meelitanud suurettevõtteid, nagu näiteks Microsoft. Kristel Kruustük tõi välja, kuidas nad seda teinud on.

Kristel Kruustüki nipid värbamisel

Igal tiimiliikmel on oma supervõimed.

Palkamisel jälgin, et alati leiaks tiimi inimese, kes mulle midagi õpetada suudab. Juhtide ja tiimiliikmetena peaksime vaatama, kas minu kõrval olev inimene suudab mulle midagi õpetada. Lähtun sellest palkamisel.

Näiteks mina ise olen visionaar ja räägin palju, minus on palju kirge ja energiat, samas mu kaasa Marko on süstemaatiline, protsessidesse pühendunud, otsustab andmete pealt. Tasakaalustame oma komplekti hästi ja see teeb meist tugeva tiimi.

Sellest õppisin ka oma esimesel värbamisel. Otsisime San Franciscosse müügiinimest ja selle ajani müüsin, saatsin e-poste kundedele ja sain väikese kliendibaasi. Viieliikmeline meeskond aga soovitas värvata inimene, kes viib firma järgmisele tasemele.

Palkasime Michelle´i, kel oli korporatsioonidele müümise kogemus ja ta rikastas enneolematuga, mida me polnud kogenud või läbi teinud. Tema saamine meeskonda oli suur võit. Siis hakkasime saama ka kontakte suuremates ettevõtetes.

Kogemus sama tähtis kui kirg.

Kirg on oluline, et töötajad teeksid asju südamega. Testlioga alustades ei mõelnud selle peale, et mul pole kogemust või et ma ei suuda seda teenust luua. Paar aastat tagasi aga palkasime energilise noore oma meeskonda, kes täitis terve toa säraga. Mul oli suur tahe teda oma tiimi saada, sest tundus, et ta läheb läbi ükskõik mille. Probleem oli aga see, et ta sarnanes väga mulle – tegi palju asju korraga, aga ei suutnud keskenduda ühele konkreetsele asjale. Möödus paar aastat ja tulemusi väga polnud, kuigi oli mulje, et kogu aeg midagi käib. Meie teed läksid lahku.

Palka meeskonda kogemust.

Õppisin, et firmaga kiiremaks liikumiseks vaja tiimi palgata ka palju kogemust. Kuni 25liikmeline tiim tundub nagu perekonnana, aga üle selle hakkad tundma, et peab kogemust lisama, kes järgmise sammu teha suudab. Seda sammu ei tule ühelt suurelt õnnelikult perekonnalt, kuigi neil on koos mõnus olla.

Nii palkasime uue inimese turunduse peale ja jällegi oleme hakanud leidma kliente oluliselt rohkem.

Edukad sünnivad vastuoludest ja mitmekesisusest.

Palgates jälgin, et oleksime nii erinevad kui võimalik. Multikultuursed firmad erinevate inimestega on palju edukamad. Meie töötajaskonnast on pooled naised ja vähemused. Seda paljud tehnoloogiafirmad öelda ei saa. Peame sellele panustama, sest ka meie kliendid – Microsoft ja Salesforce – on kirju töötajaskonnaga ning eeldavad, et loeme nende mõtteid. Kirju meeskond suudab seda ootust täita.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: