Juhtimine

6 peamist valdkonda, mis teevad heast juhist suurepärase juhi

KEIT AUSNER

21. juuni 2018, 13:00
Pixabay

Iga juht on oma teed alustanud erinevast kohast, meil on erinev haridus ja kogemused, aga meil kõigil on üks eesmärk - olla oma töös edukas. Kõigil on omad tugevused, mis on reeglina seotud vastutusvaldkonnaga.

Mõni meist on parem meeskonnatöös, teine jälle omab suurepärast enesekontrolli ja kolmas teab, kuidas jätkusuutlik ärimudel toimib. Selleks, et edukalt suuremas mängus osaleda, tuleks mõista ja osata kaasa rääkida kõikides olulistes juhtimise valdkondades. Vaatame üle kuus peamist valdkonda, mis teevad heast juhist suurepärase juhi.

Organisatsiooni juhtimine

Milline on organisatsiooni tegevusfilosoofia ehk väärtused, visioon ja missioon? Tegevusfilosoofia peaks olema selgelt seotud strateegia ja igapäevajuhtimisega. Väga konkreetselt tuleks kokku leppida eesmärkides ja veenduda, et nii organisatsiooni kui töötajate eesmärgid suures pildis ühilduksid. Lisaks peavad need olema kaetud selgete mõõdikute ning tegevusplaaniga.

Meeskondade juhtimine

Töötajad on muutunud iseseisvamaks ja ettevõtlikumaks ning soovivad rutiinsete käskude täitmise asemel kaasa mõelda ja areneda ning ootavad juhilt vastavat koostööd. See omakorda eeldab, et juht mõistab arendava juhtimise mõtteviisi ning on valmis oma töötajate arengusse panustama ja neid näiteks coaching'u protsessi abil toetama.

Töödisain

Töö võib olla äärmiselt äge ja rahuldust pakkuv kogemus, kui töökeskkond seda soosib. Praegu ei piisa enam normaalsest palgast, töölauast ja tavapärasest motivatsioonipaketist. Töö peab toetama töötaja arengut ja eneseteostuse vajadust. Kujundades töökultuuri inimeste ootustele vastavamaks suurenevad pühendumus, entusiasm ja keskendumine.

Enesejuhtimine

Juhtidele on seatud nii suured nõudmised ja ootused, et tihtipeale kasvavad pinged üle pea. On väga tähtis, et inimene õpiks ümber lülituma ja keskenduma. Juhi tööga käib kaasas vastutus oma emotsioonide ja käitumise eest, millel on sageli suurem mõju kui erialastel kompetentsidel.

Muudatuste juhtimine

Igasugused tulemused tekivad protsesside kaudu. Selleks, et saavutada paremaid tulemusi ja areneda, peavad protsessid pidevalt uuenema. Georg Boak toob välja kolm peamist põhjust, miks muudatusi ei algatata: 1. hetkel läheb veel hästi;2. mõõtmis- ja tagasisidesüsteem ei kirjelda tegelikkust; 3. ollakse senistes käitumismustrites liialt kinni, et alternatiive märgata. Uuenemine eeldab oskust märgata arengupotentsiaali ja luua õppimist soodustav organisatsioonikultuur.

Ettevõtte informatiivne julgeolek

Peaaegu igapäevased on juhtumid, kus ettevõtted ja ka üksikisikud satuvad avalikkuse tähelepanu alla endale soovimatul kujul. Eriti suur riskigrupp on juhid. Imago kahjud, rääkimata skandaalidest, kahjustavad nii suuri kui väikesi ettevõtteid, maine saab tihti kannatada aastateks. Riskide vähendamise parim võimalus on omandada põhiteadmised, kuidas erinevates olukordades käituda.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Privaatsustingimused

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: