Välkkoolitus

Kuidas läbirääkimistel oma energiataset tõsta?

ILONA NURMELA, LÄBIRÄÄKIMISTE KONSULTANT

14. märts 2017, 14:20
Ilona Nurmela,Mediator OÜ, läbirääkimiste koolitaja ja konsultant, lahenduskeskne coach ja lepitaja

Läbirääkimisteks saab valmistuda nii vaimselt kui füüsiliselt, mitte ainult sisu ja protsessi osas. Ilona Nurmela jagab kätte vahendid, millega oma energiataset tõsta.

On Teil kunagi olnud raskusi sundida end sisenema ruumi, kus asub Teie vastaspool või ülemus, kes on tuntud energilisuse kui mitte lausa agressiivse käitumise poolest? Aga olete ehk tundnud end keset koosolekut või seltskonnas viibides täielikult energiast tühjaks tõmmatuna?

On teatud võtteid selleks, et oma energiataset kiiresti tõsta
Kui Te ei ole nõupidamisel - tõstke käed V-tähena peast kõrgemale. Jah, väga YMCA, aga veidikene kannatust. Hoidke käsi pea kohal vähemalt 60-120 sekundit. Lihtsalt lugege sekundeid peas. Tunnete, kuidas Teie süda hakkab kiiremini tööle, et pumbata verd nii, et see jõuaks ka Teie sõrmedesse? Tunnete, kuidas vereringe paraneb? Tunnete, kuidas keha ja aju on veidikene elavamad kui ennist? Tunnete end paremini? Väga hea. Saate seda harjutust teha enne nõupidamisi, nt lähete 2 minutiks WC-sse ja keegi ei märkagi midagi.

Kui olete ihuüksi, näiteks Teil on pooleli telefonikõne kellegagi, kelle vestlusest Teil eluisu kaduma on hakanud, siis nõjatuge oma toolis tagasi ja pange jalad lauale. Kui Teil ei ole probleeme tasakaaluga, siis pange lisaks veel ka käed pea taha. Tunnete, kuidas rahunete ja samal ajal üles ärkate?

Kui olete aga nõupidamisel ja tunnete, et olete väisnud või stressis - pange käed puusa. Just, 60-120 sekundiks. Kui see võib tunduda ebaloomulik, siis tõuske püsti ja nõjatuge lauale, käed allapoole V-tähes. Kui see oleks ka imelik, siis tõuske püsti ja jalutage lihtsalt ringi - selgituseks võite pakkuda, et Teil on vaja taastada verevarustus jalgades või lihtsalt tehke paus, minge WC-sse ja tõstke käed peast kõrgemale.

Lihtne, kas pole? Seda nimetatakse võimupoosideks (power posing). See aitab mitte ainult tõsta energiataset, vaid aitab ka stressi maandada.

Tahate teaduslikku selgitust? Lühidalt, samamoodi nagu meie aju neuroimpulsid ütlevad meie kehale, mida teha, siis saab ka meie keha midagi tehes vallandada ajus teatud kemikaale ja reaktsioone. Neuroimpulsid toimivad mõlemas suunas. Kui me KÄITUME enesekindlalt, lihtsalt tehes þeste, mida enesekindlad inimesed teevad, siis saame oma aju ära petta, et see end ümer seadistab nii, et me TUNNEMEGI end enesekindlana.

Pikema selgituse leiab raamatu "Kohalolu" autori Amy Cuddy Ted talki'st (vaata SIIT).

Saame oma aju ümber seadistada tänu neuroplastilisusele, st me saame end õpetada tegema, olema ja õppima mida iganes. Neuroplastilisus on elukestev aju võime uute kogemuste põhjal ümber korraldada neuroloogilisi radasid meie ajus. Kõik, mis selleks vaja on, on neid uusi kogemusi korrata. Tavaliselt võtab uue harjumuse teke 21 järjestikust päeva. Uued mõttevormid võivad võtta aega 3-6 kuud, mistõttu nt coachingu kokkulepped nii kaua kestavadki - klient õpib oma aju ümber seadistama ja uusi mõttevorme kinnistama, mis kujutab endast rida erinevaid protsesse.

Võimupooside kasu seisneb aga selles, et kui Teil vähegi meelde tuleb neid teha, siis ei pea Te ootama 21 päeva või 3-6 kuud, et tulemusi saada - tulemused saate 1-2 minutiga, st põhimõtteliselt kohe.

 

Allikas: mediator.ee blogi

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: