Välkkoolitus

6 nippi negatiivsete mõtete vältimiseks

SIGNE RUMMO, ÄRIPÄEVA RAAMATUKLUBI TOIMETAJA

31. august 2017, 10:25

Tihti peame mõtlemist suuremalt jaolt automaatseks ja kontrollimatuks, ent tegelikult on paljud meie mõttemustrid harjumuslikud. Meil on oma mõtete üle palju suurem kontroll, kui arvame.

Negatiivseid mõtteid ei saa lihtsalt välja lülitada, samuti ei ole abi sellest, kui proovime neid tagasi lükata. Kuid kindlate võtetega saab mõtteid palju mõjutada ning parandada sellega tohutul määral oma elukvaliteeti ja rahulolu.

Ehkki mõtted on meist lahutamatud, saame olukorda tahtlikult sekkuda ja mõtteid suunata. Oma mõistust valitsedes avame ukse loovusele, inspiratsioonile ja võimetele, mis on seni taltsutamatute mõtete taga varjul olnud.

Äripäeva raamatuklubis värskelt ilmunud raamatus „Mõtted korda“ annavad autorid Steve J. Scott ja Barrie Davenport paljude muude nõuannete kõrval juhtnööre ka selleks, kuidas negatiivseid mõtteid vältida.

1. Olge jälgija.

Teadvustage oma mõtted. Lahutage oma mina mõtetest ning jälgige, mis teie mõistuses toimub. Nõks on siin erapooletus jälgimises, mida tehes te ei mõista ühegi konkreetse mõtte üle kohut. Olge endast lihtsalt teadlik nagu oma mõtete kõrvalseisev tunnistaja. Kui jälgite oma mõtteid ega kinnitu nende külge, siis võtate võimu mõtetelt ja tunnetelt, mida need tagant õhutavad.

2. Andke mõttele nimi.

Teine võimalus end oma mõtetest lahutada on mõistusega tunnistada, et need pole midagi enamat kui mõtted – ja mitte teie reaalsus. Näiteks, kui te mõtlete: „Ma ei saa eales seda kõike tehtud“, sõnastage see mõistusega ümber lauseks „Mul on mõte, et ma ei saa eales seda kõike tehtud“. See võimendab fakti, et te ei ole oma mõtetega üks.

3. Öelge lihtsalt ei.

Kui leiate end mõttelisest nõiaringist või muretsemast, siis öelge lihtsalt kõva häälega: „Seis!“ (väljaütlemine võimendab katkestust) ning seejärel kujutlege, et lööte oma uitavate mõtete nina ees raske raudukse kinni.

4. Proovige kummipaelatrikki.

Kandke randme ümber kummipaela. Iga kord, kui seda näete, peatuge ja märgake oma mõtteid. Kui olete negatiivse mõtlemise küüsis, pange kummipael teise käe ümber või lööge sellega randmel õrnalt plaksu. See füüsiline tegu katkestab negatiivsete mõtete voo. 

5. Tundke oma päästikuid.

Tihti käivitab ülemõtlemise ja negatiivsuse mõni isik, olukord või füüsiline seisund. Pöörake tähelepanu tavapärastele muredele ja ärevusele, mida te tihti haudute. Kas on mõni asi, mis need teie mõtetes käima tõmbab? Kui on, siis pange need päästikud kirja, et oleksite teadlik, kui need reaktsiooni vallandavad. See teadlikkus aitab teil ennetada negatiivsete mõtete lõksu langemist.

6. Segage endale vahele.

Purustage nõiaring mõne segaja abil. Tehke midagi sellist, mis köidab teie meeli, nii et negatiivsetele mõtetele ei jää enam ruumi. Sukelduge mõnesse projekti, mis nõuab keskendumist ja mõttejõudu. Kui seisate autoga ummikus või ootate järjekorras, võtke mõttes korrutustabel läbi või püüdke mõnd luuletust meelde tuletada.

 

Kui soovid keskenduda just tööalase stressi, pingete ja koormuse vähendamisele, siis ootame Sind osalema raamatust "Mõtted korda" inspireeritud Juhtimislaborisse "Kuidas lõpetada töösse uppumine"
Räägime tööõnne leidmisest, läbipõlemise äratundmisest ja vältimisest, tööstressi mõjust tervisele ning saame selged nõuanded, kuidas kontrollida oma mõtteid ja keskenduda olulisele ning kuidas juhtida oma aega teadlikult ja tänu sellele rohkem jõuda.
Esinevad tööõnne ekspert Tiina Saar-Veelmaa, näitleja ja lavastaja Loore Martma, perearst Anneli Talvik, mõtlemise treener Tauri Tallermaa ja ajajuhtimise koolitaja Kristjan Otsmann.
Lisainfo ja registreerimine SIIN.

Toetajad:

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Iganädalane valik juhtimisartikleid Sinu postkastis!

Jälgi Konverentsid.ee-d sotsiaalmeedias: