Jana Jukina • 21 märts 2017
Jaga lugu:

Kuidas oma maine kujunemist mõjutada?

Eesti Päevalehe laupäevalehe LP peatoimetaja Ingrid Veidenberg  

Endine Kroonika peatoimetaja ning praegune Eesti Päevalehe laupäevalehe LP peatoimetaja Ingrid Veidenberg jagab soovitusi, kuidas meedia enda kasuks tööle panna.

Ajakirjanikuna olete oma karjääri jooksul näinud palju olukordi, kus meedia on inimestele nii tuult tiibadesse andnud kui ka „alla kukutanud“. Miks on oskus meediaga suhelda juhile oluline?

Avalikkusega suhtlemine on iga juhi palganumbri sees. Sest kõige suurem mainekujundaja (ja ka mainehävitaja) on igas ettevõttes selle juht. Juhi oskustest sõltub, kuidas kliendid, koostööpartnerid ja konkurendid - laiemalt kogu avalikkus -, ettevõttesse suhtub ja selle eesmärkidest aru saab. Kui juht ei valda elementaarseid meediaga suhtlemise oskusi, võib ta firmale palju kahju teha. 

Teete lisaks oma põhitööle ka meediakoolitusi, millised on sagedasemad mured, millega juhid Teie poole pöörduvad?

Meediakoolitus on hea vaheldus igapäevasele ajakirjanikutööle. See on ka kohtumine oma lugejaga silmast silma, tema murede ära kuulamine ja sageli vastastikune nõuandmine. Juhtidel on väga palju ootusi ajakirjanduse suhtes, aga et ajakirjandus neid täita saaks, peaksid nad ise meediaga koostööd tegema. Kõige sagedasem küsimus on: miks ajakirjanik mõistis mind valesti?

Kes on süüdi olukorras, kui inimene kurdab, et meedia on temast vale mulje jätnud? Kas meedia? Või on ka see inimene ise midagi valesti teinud? Kuidas ennast sellises olukorras aidata, kui midagi on juba valesti läinud?

Ajakirjanik tegeleb päevas sageli mitme teemaga korraga. On ilmvõimatu, et ta suudaks sellise töötempo juures teha endale süvitsi selgeks kõikvõimalikud valdkonnad. Iga allikas või intervjueeritav saab ajakirjanikku väga palju aidata, olles koostööaldis, faktitäpne, selgitav ja veenev. Ajaleht on erinevate arvamuste platvorm – iga päev ilmub uus leht, kus on võimalik eelmisel päeval ilmunu oma argumentidega ümber lükata. Kui midagi on läinud valesti, paranda see õigeks. 

Kuidas juht meedia enda kasuks tööle saab panna?

Väga lihtsasti. Tuleb teada ajakirjandusega suhtlemise põhitõdesid, mida õpetan peatselt Juhtimislaboris.

Kas ja kuidas erineb mainekujundus meedias võrreldes tavaeluga? Kas juht saab samu vahendeid ja nõuandeid kasutades teadlikult oma mainet ka mujal kujundada?

Need ei erinegi. Ka tavaelus ei tohi valetada ja vassida, valeväidetele ja - andmetele toetudes populaarsust jahtida, ülbe ja üleolev olla. Mainekas inimene on nii elus kui ka meedias usaldusväärne ja oma sõnade eest vastutav. Ta on sõbralik ja koostööaldis ning ei kaota pead isegi siis, kui teele satuvad teravad kriisiolukorrad.

Pärnu Konverentside Juhtimislabor "Kuidas saada, mida tahad" esineb ettekandega „10 nõuannet oma maine hoidmiseks“l Mihkel Raud, Jakob Saks, Ilona Nurmela, Sirli Sillasoo, Birgit Linnamäe ja Anna Levandi.SIIN.

Ingrid Veidenberg

Lisaks lava

Registreerimine ja lisainfo

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee