19 august 2016

Kuidas luua idufirmalik organisatsioonikultuur?

Foto: pixabay.com

Et konkureerida idufirmadega tööjõuturul ning olla uuenduslik, tuleb traditsioonilistel ettevõtetel üle võtta edukate idufirmade parim praktika, mis seisneb ettevõtliku organisatsioonikultuuri loomises.

Töötajaid tuleb julgustada nägema probleemides võimalusi ning võtma initsiatiivi nende lahendamiseks. Selliste lahenduste käigus sünnivad sageli uued ideed, mille tulemusena võib sündida täiesti uus toode, strateegiline suund või mingi põhimõtteline uuendus olemasolevas organisatsioonis. Selliseid protsesse nimetatakse siseettevõtluseks.

Eesti üks paremaid siseettevõtluse näiteid on mobiilimaksetega tegelev Fortumo, mis kasvas välja Tartus mobiiliteenuseid pakkuvast ettevõttest Mobi OÜ. Mobist on alguse saanud veel mitu teistki ettevõtet: Mobi Lab, Messente, Mobi GW ja GreenhouseCI.

Siseettevõtlus ei pea avalduma ainult uue toote või ettevõttena. See võib olla igasugune probleem, mida nähakse võimalusena midagi ettevõttes paremaks muuta. Oluline, et tekiks uus püsiv seisund, mida tunnetavad kõik organisatsiooni liikmed.

Samamoodi nagu tavaettevõtlus, saab ka siseettevõtlus alguse ühe inimese või inimeste grupi initsiatiivist organisatsiooni sees. Tuleb ära tunda töötajad, kes julgevad võtta riske, soovivad olla sõltumatud, kellel on kõrge saavutusvajadus ja tulemusele orienteeritus. Sellised töötajad on sageli just tööle tulemise hetkel väga entusiastlikud, neil on palju ideid, kuidas ettevõttes asju paremaks muuta ja nad julgevad välja öelda oma arvamust.

 

Loe pikemalt Äripäevast.

Autor: Triin Kask

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79