14 september 2016
Jaga lugu:

Mida jälgida töötajate motivatsioonipaketi koostamisel?

Foto: pixabay.com

Töötaja motiveerimine on astunud suure sammu edasi – kuigi rahalised boonused on au sees, muutuvad üha tähtsamaks muud väärtused nagu tervis ja puhkamine.

Seitsmelt ettevõttelt uuriti, kuidas nemad oma töötajaid motiveerivad. Selver, Saku Õlletehas, Elisa, Tele2, Telia, Kalev ja Nordecon rõhutasid kõik individuaalsust ning eeskätt oma võimaluste ja töötajate vajadustega arvestamist.

Elisa personalijuht Kaija Teemägi juhtis tähelepanu uuele trendile, mis on töötamise paindlikkus. Ta viitas Samsungi ja GfK 2014. aasta uuringule, millest selgus, et võimalus töötada väljaspool kontorit tekitas suuremat rahulolu oma tööga. Teise näitena tõi ta World at Worki uuringu, kust selgus, et üle 80% uuritud organisatsioonidest võimaldab kontorist väljas töötamist või lubab valida meelepärase aja, millal tööülesandeid täita.

Peale moodsate uuenduste on kindlasti tähtis jätta motivatsioonipaketti ka sellised soodustused, mis võivad tunduda ehk ajast ja arust, ent on inimeste jaoks siiski olulised. Kalevi personalidirektor Krista Laever selgitas, et töötajate motivatsioonipaketi koostamisel tulekski sel juhul läbi mõelda oma ettevõtte võimalused ning küsida ka töötajate arvamust, et nende põhjal sobivaim pakett kokku panna.

Ettevõtete hinnangul on oluline julgeda ka pikka aega kestnud traditsioonidest lahti lasta. Nordeconi personalidirektor Mall Ivalo tõi sellise näitena suvepäevad, mis ei olnud enam töötajate seas eriti populaarsed, mistõttu nende korraldamisest senisel kujul loobuti.

Siin on mõned nipid, mida jälgida motivatsioonipakettide valikul:

- Paku töötajale konkurentsivõimelist põhipalka. Hea kui on välja töötatud personaalse ja meeskondliku panuse järgi kombineeritud tulemustasu süsteem.

- Pea motivatsioonipaketi valikul silmas töötajate vanust: pakutav ei pruugi olla kõigile ühtmoodi atraktiivne.

- Uuri teiste oma valdkonnas tegutsevate ettevõtete motivatsioonipakettide kohta. “Alati ei pea ise jalgratast leiutama hakkama,” lausus Saku Õlletehase ASi müügi- ja turundusdirektor Jaan Härms.

- Küsi töötajatelt tagasisidet seniste soodustuste kohta ja lase teha ettepanekuid. Tee selliseid küsitlusi vähemalt kord aastas.

- Analüüsi töötajate rahulolu-uuringuid ning pea silmas, mida töötajad tööandjatelt ootavad ja tahavad.

- Vaata soodustused igal aastal kriitilise pilguga läbi ja mõtle, kas seesugune lahendus on uudne ja atraktiivne. Julge teha muudatusi.

- Ürituste puhul kaasa erinevaid töötajaid korraldustoimkonda.

- Jälgi, et motivatsioonipakett oleks kooskõlas ettevõtte olemusega ja lähtuks inimeste vajadustest. “Näiteks Kalev asub Rae vallas ja paljudele töötajatele on oluline soodustus tasuta transpordi võimalus Tallinna erinevatest linnaosadest töökohale ja tagasi. Kui tööandja paikneb kesklinnas, siis selline soodustus ei ole ilmselt vajalik,” lausus Kalevi personalidirektor Krista Laever.

- Tea, et töötajate huvid muutuvad ajas. Üha rohkem väärtustatakse kodukontoris töötamist, aga ka võimalust võtta lisapuhkust.

- Ära unusta ettevõtte põhitegevust ja tee sellest töötajale boonus. “Kui töötajad saavad ise oma ettevõtte parimatest toodetest-teenustest osa, tahavad nad parima kvaliteedi nimel töötada ja ettevõtet ka sõpradele-tuttavatele soovitada,” andis Tele2 personalidirektor Helena Evert nõu.

- Anna töötajale võimalus valida just temale olulisi soodustusi.

 

Allikas: Äripäev

 

Autor: Pille Ivask, Äripäev

Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee