Jana Jukina • 22 november 2016

Tulevik on kliendikesksete ettevõtete päralt

Arien Breunis Amsterdami Turunduskonverentsil  Foto: Veiko Tõkman

Arien Breunis rääkis Amsterdami Turunduskonverentsil, et turunduse tulevik ja ettevõtete kasvuvõimalused peituvad kliendikesksuses.

Amsterdami Turunduskonverentsil esinenud rahvusvahelise uuringufirma Kantar Vermeer asedirektor Arien Breunis tõi välja, et tänapäeval räägitakse palju kliendikesksusest, kuid sageli on olnud õhus küsimus, et kas see tagab ka tegeliku äriedu. Uuringufirma Kantar Vermeer viis läbi ulatusliku uuringu 60 turul – viidi läbi 337 visiooniintervjuud ja 10495 ankeetküsitlust. Uuring viidi läbi äri- ja turundusjuhtide seas. Tulemused kinnitasid, et ärikasvu saavutamiseks tuleb tõepoolest olla kliendikeskne.

Kuidas kliendikesksus saavutada?

Kliendikesksus on strateegia. See ei ole väike hobi, see pole lihtsalt mingi järjekordne turundusosakonna projekt. See peab olema ettevõtte eesmärk ja osa visioonist, mis muudetakse ärieduks.

Need ettevõtted, kes oskavad oma kliendiandmeid ära kasutada, on oma konkurentidest paremad. Uuringutulemused näitasid, et edukamad ettevõtted on kliendikesksemad ja vähem kliendile keskendunud organisatsioonid kasvasid märgatavalt aeglasemalt. 

Arien Breunis tõi välja võtmetegurid kasvu saavutamiseks:

Tervikkogemus

Kõik sõltub sellest, milline on kliendile pakutav tervikkogemus. Kõik peab olema seotud brändi eesmärkidega, ettevõtte visiooni ja missiooniga – miks me üldse oma äri teeme, kellele me seda teeme ja mille eest me seisame.

Andmetel põhinev kohandamine -  kuidas luua andmete abil kliendile väärtust? Breunis tõi näite kindlustusvaldkonnast brändilt Allstate. Tavapäraselt on noortele autokindlustuse maksed kallimad kui vanematele inimestele. Nad lõid aga seadme, mis paigaldati autosse ja mis mõõtis auto erinevaid parameetreid (kiirus, äkkpidurdused jms), mille abil hinnati autojuhi võimekust. Seega eemaldusid nad stereotüüpsest eeldusest, et noored on halvemad autojuhid, vaid mõõtsid tegelikkust. Seega pakkusid nad individuaalseid hindu vastavalt sellele, kui hea autojuht sa oled.

Kokkupuudete järjekindlus – sõnum kliendile peab olema järjekindel kõikides kanalites. See ei tähenda seda, et logo on samas kohas, vaid sa pead edastama sama sõnumit.

Klient peab olema kinnisidee

Kõik peavad selle mõtte omaks võtma. Kliendikeskus peab olema omaks võetud kõikides organisatsiooni funktsioonides. See ei ole ainult turundusosakonna ülesanne, see peab olema kõigi eesmärk.

Koostöö kliendiga. Kliendiga tuleb koos töötada, ei tohi karta nendega suhelda ja neilt küsida, mida nad tõeliselt tahavad.

Sisekaemus

Andmete kasutamine. Ükski oluline äriotsus ei tohiks olla tehtud andmeid kasutamata ja kliendilt küsimata. Inimesed eksivad ja analüütika aitab meid hoida õigel rajal.

Andmete tõelise võimsuse ärakasutamine. Sageli on meil palju andmeid, aga küsimus on selles, kuidas neist aru saada. Sageli on ettevõtete erinevatel osakondadel palju andmeid, aga nad ei suhtle omavahel. Edukad ettevõtted ühendavad erinevate osakondade andmeid, et saada tervikvaade. Kaasaegne turundaja peaks olema see dirigent, kes viib erinevad andmed kokku.

Kriitilised võimekused. Edukatel ettevõtetel on äritaipu, nad oskavad ärikeelt, nad ei ole üksi ja neil on olemas eesmärgid. Nad oskavad mõelda terviklikult – selleks tuleb koos tööle panna inimesed, kes töötavad vasaku ja parema ajupoolkeraga ehk loomingulised ja analüütilised inimesed. 

3 soovitust Arien Breuniselt, kuidas saada edukaks:

- Lõpeta oma toote müümine! Püüa mõelda tervikkogemuse loomisele.

- Katseta, katseta, katseta!

- Lõpeta kliendile tootmine – hakka looma asju koos kliendiga.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79