Eero Sikka • 27 märts 2020

Eero Sikka: 5 võtmetegevust kaugtöötajate juhtimisel

Sellest, kui hästi suudab ettevõtte juht kaugtööd korraldada, sõltub koroonakriisi tingimustes ei rohkem ega vähem kui ettevõtte ellujäämine, kirjutab tulemuslikkuse coach Eero Sikka.

Eero Sikka  Foto: Raul Mee

Enamik kontoritöötajaid on praegu suunatud kodukontorisse. Peale koduse töökeskkonna ja kommunikatsioonilahenduste ülesse seadmist on oluline tagada distantsilt juhtimine – osadel ettevõtetel on see kogemus eelnevalt juba olemas, osadele on see uus olukord.

Kodust töötamine ei tähenda, et töötame poole kohaga. Ja isegi kui töötame poole kohaga (vahepeal on vaja lastele toeks olla), on oluline, et eelkõige saaksid ellu viidud olulised asjad. Kriisisituatsioonis on juhtimistegevustel kriitiline mõju ettevõtte ellujäämisel.

1. Tegutse eesmärgipäraselt

Pane paika lühiajaline (kuu, kvartal) selge eesmärk, kuhu tahate organisatsiooni või meeskonnaga jõuda. Kui hetkesituatsioon nõuab eesmärkide ümberseadmist, siis on oluline tagada ka see, et kõik meeskonnad oleksid ühtse lühiajalise fookuse järgi joondatud. Eesmärgi sõnastamisel ole täpne, näiteks "tagada aprillis suurklientide müügikäive 2 miljonit eurot".

2. Ülekommunikeeri seatud eesmärki

Igahommikune koosolek kaugtöötajatest meeskonnaga on minimaalne, mis aitab tagada, et liigume ühes rütmis seatud eesmärgi suunas. See aitab ühtlasi vältida arusaamatusi, mis on põhjustatud sellest, et inimesed ei viibi ühtses füüsilises keskkonnas.

3. Tõlgi eesmärgid igapäevasteks fookustegevusteks ja jaga neid teistega

Igahommikuse koosoleku sisu on jagada kahte asja. Esiteks, mida tegin eile ja mis oli nende tegevuste mõju tulemustele, ja teiseks, mida teen täna?

Päeva fookuseid on arusaadavalt pigem vähe, st 1–2, ja neis peaks olema sõnastatud nii tegevus kui ka tegevuse tulemus. Näiteks "helistan täna X ettevõtte juhile, et saada temalt kinnitus meie tellimuse töösse suunamiseks". Need tegevused peaksid olema ka vabalt valitud tarkvaras (erinevad OKR-tarkvarad või näiteks tasuta Google Sheets) kirjas enne koosoleku algust. Selline keskkond võiks läbipaistvuse huvides olla nähtav kõigile ettevõtte töötajatele.

4. Toeta ja kohusta oma tiimiliikmeid

Tiimiliikmed vastutavad ühiselt tiimieesmärgi saavutamise eest. Seega on neil tähtis roll nii toetada kui ka kohustada oma kolleege seatud eesmärkide saavutamisel, st kokkulepitud tegevuste elluviimisel. Esiteks tähendab see igahommikusel koosolekul kirglikult üheskoos läbi arutada päeva fookustegevused. Kui ma aru ei saa, millega mu kolleegid tegelevad või miks (st kuidas aitavad saavutada tiimi eesmärki), siis minu vastutus on need küsimused püstitada. Teiseks lasub tiimiliikmetel vastutus mitte aktsepteerida üksteisele lubatud tegevuste tegemata jätmist.

5. Tunnusta ja inspireeri

Juhi roll on luua selgust fookuses ja aidata inimesi selleni jõuda. Ole ise esimene, kes võtab raskeid ülesandeid ja teeb neid ära! Tihtilugu ei tea inimesed täpselt, mida neilt oodatakse – sea selged ootused (suuliselt ja kirjalikult) inimestele aprilli lõpuni.

Öeldakse, et minimaalselt peaks iga juht 30 minutit päevas tegelema tagasiside andmisega ja 80% sellest peaks toetama inimeste olemasolevat käitumist, st olema positiivne. Kaugtööl tuleks igal juhil võtta teadlikult rohkem aega, et erinevate meeskondade ja inimestega ühenduses olla ja neile tagasisidet anda. Milline on kõige lihtsam tagasiside andmise viis? Tänada inimesi tehtud töö eest, tehes seda võimalikult kiiresti ja täpselt.

Tulekul

Veebikoolitus Kuidas kriisis efektiivselt juhtida?

Vaata lähemalt SIIT

Jaga lugu:
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004