Jana Jukina • 25 august 2016

Meeskonna struktuur ei tohiks ajale jalgu jääda

Giedre Vilke  

Leedu e-kaubanduse ettevõtte Pigu.lt (Eestis tegutsevad kaubamärgi kaup24 all - toim.) turundusjuht Giedre Vilke rääkis konverentsil Balticbest, et meeskond peab käima ajaga kaasas.

"Paljudel ettevõtetel on tänapäeval andmeid, aga ei ole plaani, kuidas neid kasutada. Meil oli plaan saada number üheks turul ja hakkasime selle nimel tegutsema," rääkis Leedu e-kaubanduse ettevõtte turundusjuht Giedre Vilke.

“Alguses kui turule sisenesime, siis ei teadnud ka meie, mis andmeid võiks vaja minna. Seetõttu kogusime alguses kõiki tooreid andmeid, “ rääkis Vilke. "Alguses jagasime kliendid igasugusteks segmentideks kasutades demograafilisi näitajaid - sugu, vanus, haridustase jms. Mingil hetkel aga saime aru, et selline segmenteerimine ei anna meile midagi. Kaks naist on erinevad - üks on ostnud maja ja otsib sisustustooteid, teisel on koer ja otsib koeratoitu. Naised kui segment ei anna mulle mingit infot, see ei tähenda, et ma oskaks neile midagi pakkuda, sest me müüme kõike."

"Pidime kliendi kohta rohkem teada saama, seetõttu hakkasime uurima kliendi teekonda. Inimene surfab internetis, vaatab telekat, jalutab koeraga, loeb kirju mobiilist jne. Selle abil saame teada, et klient on haaratud mitmest tegevusest ja mitme seadmega, sellest analüüsist lähtuvalt saame teada, mis sisu pakkuda ja saame luua kampaaniaid sellele kliendile," kirjeldas Vilke, kuidas muutusid nende segmenteerimise põhimõtted.

"Kui paar aastat tagasi oli meie tiimis rohkem loovinimesi, siis nüüd on meil meeskonnas analüütikud. Meeskond muutub, sest aeg nõuab seda. Lisaks on vajalikud ka programmeerijad, ilma nendeta ei saa me kohaneda muudatustega. Oleme turunduses eemale liikumas loomingulisest lähenemisest, et teha rohkem andmetel põhinevaid otsuseid. Meie kampaaniad on lihtsasti mõõdetavad ja kõik meie otsused põhinevad andmetel. Turundustiim muutub pidevalt, et vastata nendele vajadustele," rõhutas Vilke.

"Kuigi big data ja andmete kasutamine on populaarne teema, siis on turunduse automatiseerimine siiski väga ajamahukas ettevõtmine, sest raske on leida inimesi, kes aitaksid sellega, kes jagaksid tööriistu ja nõuandeid jne. Esimeste tulemuste nägemiseni kulus meil 2 aastat," hoiatas Vilke, et tuleb olla kannatlik.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79