8 august 2016

5 nippi, kuidas armuda esmaspäevadesse

Foto: pixabay.com

Kas leiad end tihtilugu pühapäeval koduste askelduste keskel hoopis töistele muredele keskendumas? Tegelikult on aga võimalik oma suhtumist esmaspäevadesse muuta – just neist võivad saada sinu nädala kõige efektiivsemad ja produktiivsemad tööpäevad.

Esmalt on aga oluline lahti mõtestada, mis sinus täpsemalt vastumeelsust tekitab. Tehtav töö? Ebaprofessionaalsed kolleegid? Sulle määratud ülesanded? Kehv töökeskkond? Olles jõudnud põhjuse tuumani, on järgmiseks sammuks sellega tegelemine. Muutused ei pruugi toimuda üleöö, ent kui sa ei räägi antud teemal oma ülemuse või kolleegidega, ei muutu kohe kindlasti midagi.

1. Valmistu esmaspäevaks juba reedel!

Reedel võiksid võtta kokku sel nädalal tehtu ning lõpetada pooleliolevad projektid. Kuigi mõte keerleb juba eeloleva nädalavahetuse juures, tasub nädala sees edasi lükatud asjatoimetused võimalusel siiski reedel ära teha. Vastasel juhul hakkavad need sind just pühapäeval vaevama ning ei lase rahulikult puhkepäeva nautida. Produktiivne nädala lõpetamine mõjub hästi nii enesetundele kui ka võimaldab järgmist nädalat alustada n-ö värskelt lehelt. Soovitame juba reedel planeerida uue nädala kohtumisi, koosolekuid ja muid tööks vajalikke tegevusi – siis ei pea sa esmaspäeva hommikupoolikut planeerimise peale kulutama ning saad puhanult ja motiveeritult kohe tegutsema hakata.

2. Keskendu positiivsele!

Sageli keskendutakse pigem negatiivsetele emotsioonidele, prioritiseerimata tehtava töö positiivset külge – olgu selleks siis igakuine pangakontole ilmuv rahanumber, võimalus arendada enda oskusi või hoopis anda panus näiteks ühiskonna arengusse. Kas mõtiskled vahel, miks ja kuidas oled jõudnud just selle tööni, mida parasjagu teed ning kas oled rahul ja õiges kohas? Võib-olla tasuks.

3. Alusta varakult!

Kuigi võib tunduda ahvatlev hommikuti tüütult lärmavat äratuskella muudkui edasi lükata ning viimasel hetkel lõpuks kiiruga uksest välja rutata, siis tegelikkuses on võidetud minutite hinnaks hoopis närvilisem ja pahuram sina. Iga hommik võiks alata pigem rahulikus tempos tööpäevaks valmistumisega, eriti oluline on see aga just esmaspäeviti. See, kuidas alustad esmaspäeva, mõjutab tegelikult tervet algavat nädalat. Miks mitte valmistada endale kosutav hommikusöök, juua värskelt jahvatatud aromaatset kohvi, teha hommikuvõimlemist või minna lähedalasuvasse parki jooksma? Kinnitame, et kui sellest saab harjumus, ei taha sa enam ükski hommik kiirustades ärgata!

4. Murra rutiini!

Võitlemaks rusuva tundega, et nädalavahetus möödus taaskord kiirelt ning justkui ei saanudki miskit tehtud, tasub argirutiinist välja murda – miks mitte planeerida just esmaspäeva õhtuks teatrisseminek, turgutav massaaž või perekondlik kinoskäik? Tuju võib tõsta ka mõne uue riideeseme kandmise või uues söögikohas lõunatamisega.

5. Pane pühapäevale varakult punkt.

Mis võiks olla parem algus uuele nädalale kui väljapuhanud keha ja vaim? Selle asemel, et pühapäevaõhtu veeta teleri ees pulti klõpsutades, tasub hoopiski tavapärasest veidi varem magama minna.

 

Allikas: CV Keskus

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79