Hando Sinisalu • 24 märts 2016

Välisturgudele laienemine nõuab uusi ärimudeleid

Hando Sinisalu  Foto: Meeli Küttim

Best Marketing International müüb turunduskonverentse üle kogu maailma (Leedust kuni Indoneesiani). Loe, millised on ettevõtte juhi Hando Sinisalu arvates peamised takistused eduka ekspordi teel ettevõtjate peas.

Varakevad 2009. Masu on haripunktis. Leedu esinduse käive on aastatagusega võrreldes vähenenud 50%, oleme juba kolinud  odavamale kontoripinnale äärelinnas ja koondanud mitu töötajat, aga tunneli lõpus valgust ikka ei paista…

Siis juhtun ühel konverentsil kuulama Baltika juhi Meelis Milderi ettekannet sellest, kuidas Baltika välismaal oma kaupluseid sulgeb. “Jaestrateegia on kõige kallim strateegia,” ütleb Milder. See on minu jaoks “tõehetk”. Otsustan kogu senise eksporttegevuse ümber korraldada ja ärimudelit muuta: sulgeda kõik välisesindused ja tegutseda edasi vaid edasimüüjate abil.

Pärnu Finantskonverentsil

Millised barjäärid meie peades valitsevad

Geograafia- : Tavaloogika järgi peaks laienema esialgu naabermaadesse ja siis tasapisi järjest kaugemale. Moodsas digimaailmas pole vahemaadel enam mingit tähtsust. Läti asemel võib esimese välisturuna vabalt ette võtta ka Austraalia.

Segmenteerimine- : Eesti on nii väike turg, et siin on edukad “laia profiiliga” ärid. Aga Hiina keskmise suurusega linn on suurem kui terve Eesti kokku. Välisturgudele laienedes tuleb turgu segmenteerida ja siseneda niššidesse. Seda on Eesti ettevõtjal raske mõista, sest koduturul pole segmenteerimisel erilist mõtet.

Jae vs hulgi- : Uutele turgudele sisenemiseks pole ilmtingimata vaja oma esindusi avada ja inimesi tööle võtta. Tasub proovida laienemist edasimüüjate- ja partnerite võrgustiku abil. See vähendab oluliselt riske ja võimaldab laieneda ka kaugetele ja suurtele turgudele.

Toode vs bränd- : Oleme maailmale tõestanud, et suudame kvaliteetselt toota. Kahjuks on tootjad globaalses toiduahelas madalal pulgal. Suurt raha teenivad need, kellel on tugev bränd. Välisturgudele laienedes tuleb leida partnerid, kes sinu brändi edasi müüks. Ja mitte need, kes soovivad sinult allhanget oma brändile.

Artikli autor, Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu teeb välisturgudele laienemisest ettekande Pärnu Finantskonverentsil 14. - 15. aprillil 2016.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79