Jaga lugu:

Kliendi heaolu sillutab teed ettevõtte eduni

Luminoris rakendatakse kliendist lähtuva organisatsiooni printsiipe ning Lars Erik Hioni juhtida on seal osakond, mis aitab luua tugevaid seoseid kliendi heaolu ja ettevõtte majandusliku edu vahel.

Lars Erik Hion  

Äriliste eesmärkide täitmiseks alul juhuslikult, hiljem teadlikult, probleemide kliendikeskset lahtimõtestamist rakendav Lars Erik Hion tuleb oma kogemusest rääkima Pärnu Juhtimiskonveretsile.

Et edu saavutada, tuleb seada kindlad ootused kasutatavatele tööriistadele – nimetagem neid siis disainmõtlemiseks, teenusedisainiks, laiemalt innovatsioonikultuuriks või millekski neljandaks. Hion oskab oma kogemuse põhjal edu võtmesõnadena välja tuua uudishimu, empaatiavõime ja loomingulise mõtlemise.

Tänu Lars Eriku loole saame paremini aru, mis on disainmõtlemine ja milleks tuleb seda rakendama asudes valmistuda.

Kuidas sina tõlgendad disainmõtlemist ning miks organisatsioon peaks sellele üle minema?

Disainmõtlemist kui terminit ei ole mõistlik üle tähtsustada või näha selles asja iseeneses. Minu käsitluses on disainmõtlemine kombinatoorika empaatiast, talupojamõistusest ning soovist teha asju lihtsamaks, loogilisemaks, ilusamaks. Olulised on ka julgus, uudishimu ja võimekus disainitud lahendused ellu viia.

Oluline aspekt, mida tahaksin disainmõtlemise juures just suurte organisatsioonide kontekstis eraldi rõhutada, on see, et disainmõtlemise tööriistakast, eriti selle visuaalne osa on selge ja arusaadav kõigile, olenemata erialasest taustast. Ühiselt saavad kaasa rääkida nii turundaja, tarkvaraarendaja, tippjuht kui jurist, kes tavaolukorras räägivad tehniliselt võttes küll eesti keelt, aga üksteisest tihti suurt aru ei saa. Ja head lahendused sünnivad erinevate peade koostöös.

Teame, kui keeruline on muutusi ellu viia. Kas tee muutusteni algab tippjuhist? Milline võiks olla tippjuhi roll muutuste elluviimisel?

On kaks põhilist asja. Esiteks, igasugune muutus ja innovatsioon on alati seotud riskiga. Tippjuhi asi on aru saada, milline on organisatsiooni riskitaluvus ja seeläbi määrata, millistes piirides muutused saavad toimuda. Nende piiride seas peab aga olema muudatuste elluviijatel võimalik pühendunult tegutseda. Teiseks, muutuste käigus lepitakse tihti kokku uued väärtused. Näiteks vana ja keeruline masinavärk soovib olla efektiivne ja lihtne. Siin on tippjuhil roll mitte ainult nende väärtuste defineerijana, vaid eelkõige eestkõnelejana ja hoidjana. Ei tahaks enam oodata juhatuselt 42-leheküljelist Powerpointi või memo selle kohta, kuidas homsest organisatsioonis asju lihtsamini teha.

Millises organisatsioonis on kliendikogemus hästi lahendatud ja miks?

Sõitsin paar päeva tagasi esimest korda elus auto ja laevaga Soome. Olin väga meeldivalt üllatunud Tallinki broneerimisüsteemide kvaliteedist - väga heal tasemel läbimõeldud ja disainitud lahendus. Isegi minusugune diletant sai esimesel korral kõigega probleemideta hakkama. Kui võtta arvesse, et enamik häid kasutuskogemusi mööduvad tegelikult märkamatult, siis teenuse kasutamise hetkel endale teadvustamine, et kõik on veidi parem kui lihtsalt hea, on kindlasti silmapaistev saavutus. Tubli töö, Tallink!

Millised on kolm juhtimispõhimõtet, millest sa ise iga hinna eest juhindud?

Siin on keeruline originaalne olla. Esiteks - jää iseendaks. Ei ole midagi jubedamat kui ebasiiras juht. Teiseks - otsi väljakutseid, millest on lihtne vaimustuda. Vaimustumine on nakkav ja nii on sul endal kõige lihtsam edukas olla. Kolmandaks - erista olulist ebaolulisest. Nii jääb ka elamiseks aega.

Pärnu Juhtimiskonverents "Muutu või sure"

- Lars Erik Hion esineb Eesti pikima ajalooga konverentsil 16.mail.

- Laval on veel Tallinki juht Paavo Nõgene, Eesti Panga presidendina ametiaega lõpetav Ardo Hansson, 32.keskkooli direktor Maarja Merigan, humorist, kirjanik ja pererestoraniomanik Vladislav Koržets, karastunud ettevõtja Indrek Rahumaa ja paljud teised.

- Konverentsile on oodata 600 tippjuhti, äriliidrit, võtmetöötajat ja turundajat, kes saavad kokku, et arutada disainmõtlemise mõju ja metoodikaid.

- Pärnu Juhtimiskonverentsi peatoetaja on Luminor.

- Vaata kogu programmi ja osalejaid aadressilt www.juhtimiskonverents.ee.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Enimloetud
Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee