Martin Rauam: kui kasvatada ainult sarnaste tegevuste kopeerimise abil, muutub suurus üsna kiiresti probleemiks

Martin Rauam, Jolos Eventsi tegevjuht  

Lähtudes üldisest arusaamast, et rohkem on parem, püüab iga progressiivne organisatsioon enda häid külgi arendada ja suurepäraseid omadusi paljundada. Ja kiiresti. Robert Suttoni ja Huggy Rao raamat „Suurepärasuse kasvatamine“ ongi mõeldud neile, kelle ees sellised väljakutsed kannatamatult seisavad.

Meil Eestis tõeliselt kiireid ja suuri arenguid napib, kuid areng on areng ja iga mätta otsast vaadatuna saab midagi ära teha, et õnne oma õuele lähemale võluda. 

Teooria ja praktika ühes valemis 

Kuigi tänapäeval võib eduteemalisi mõttearendusi kirjutada igaüks ning igaühe näitel ja kõik nad on õiged, on käesoleva raamatu autorite puhul tegemist siiski teema raskekaallastega, kes on aastakümnete pikkuse teadusliku töö ja päriselu juhtumid kõik ühte valemisse kokku arvutanud. Selle juures on paljud mõtted ühest eduloost kaugemale mõeldud, nagu näiteks vana laienemise probleemi „üks suurus sobib kõigile” arendamine kasvatamise katoliiklikuks ja budistlikuks maailmavaateks.

Raamatus külluslikult esinevate värvikate lugude ja pikaajalise teadusliku töö tulemusena seatakse korda praktiline tööriistakast igas suuruses organisatsiooni kasvuraskuste raviks. Justkui hoiatavalt on enamus näidetest ainult edulood, neid on palju ja kõik ei ole ehk meie kontekstis kasutatavad. Kohati hakkavad autorid ennast kordama, seepärast on lugemine lihtne ja paneb ehk liiga ruttu lehti keerama, kuid samas on näidislood raamatu eri osades oskuslikult omavahel ka seotud. Need, kelle jaoks ameerikalikud näited edukogemusest lugemise venima panevad, võivad neid oma äranägemise järgi vahele jätta ning keskenduda raamatu selgepiirilistele väidetele: kuidas keerulisi protsesse tupikust mööda juhtida, kuidas ebatraditsiooniliselt lahendada traditsioonilisi väljakutseid ja enda suurepärasust igas suunas kasumlikult levitada.

Perspektiivi küsimus 

Raamat on mahukas ja põnevaid mõtteid kasvatajale palju, suur osa nendest uuesti avastatud vana või vanasti avastatud uus. Kuigi autorid on pigem akadeemilise taustaga teoreetikud on nad raamatu koostamisel veetnud piisavalt palju aega ülikoolist väljaspool, otsides igale teooriale ka ettevõtluses läbiproovitud kinnitusi. Vähemalt ühe igale mõttele.

Kuigi raamatus on piisavalt pajatusi ka ettevõtluse jumaluste hulka kuuluvatest firmadest, mahuvad sinna kõrvale väga erinevad tegevusalad, alates väga lihtsatest ärimudelitest kuni sõjateaduseni välja. Seega meie siin Eesti kontekstis peame raamatus välja pakutud tööriistadest valima omale sobivad ja neid veidi oma kultuuriruumiga kohandama, kuid see panebki kodused asjad paremini perspektiivi ja mõtte tööle. Sest kõik näited töötavad, kuni nad enam ei tööta. 

Innustavad ideed 

Kui suur teetähis antud teos äriraamatute maailmas on, jäägu lugeja otsustada, aga uurida tasub nii sisulist teost kindlasti, nii teoreetikutel kui ka praktikutel. Nagu ikka, ei pakuta ka siin välja igavese õnne valemit ja sõnu välja öelda on lihtsam kui nende järgi elada. Kuid hoolimata sellest peaks see ideede kogum lennutama mõtte tavapärasest kaugemale orbiidile, kust on hea õhinaga oma suurepärasust veel suuremalt näha ning kaasteelisi sellega nakatada. Juba homme. 

Martin Rauam

Jolos Events, tegevjuht

 

Loe raamatu kohta rohkem siit.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79