Paarist e-mailist ei piisa, et Hollandi äripartneris huvi ja usaldust äratada

Tänavune Pärnu Turunduskonverents toimub Amsterdamis  Foto: pixabay.com

Hetkel käivad enneolematu Eesti turundajate Amsterdami ärimissiooni ettevalmistööd, erinevate kohtumiste kokkuleppimised ja läbirääkimised. Programmijuht Hando Sinisalu Best Marketing Internationalist veetis hiljuti nädala Hollandis, et inimestega kohtuda ja jagab siinkohal oma muljeid.

Haagis asuva Eesti saatkonna nõunik Mati Murd ütleb, et hollandlastel on kaasasündinud kaupmehegeen. „Kui mitmed teised koloniaalvõimud vallutasid maailma sõjalise jõuga, siis hollandlaste tugevus on ajalooliselt olnud hea läbirääkimisoskus ja kaupmehegeen,“ ütleb Mati Murd lisab, et „Eesti tuntus Hollandis täna veel üsna väike, aga meie IT sektori saavutusi teatakse juba päris hästi.“.

„Suurim viga, mida Eesti ettevõtjad teevad, on see, et nad alahindavad isiklikke näost-näkku kontakte. Paarist e-mailist ei piisa, et Hollandi äripartneris huvi ja usaldust äratada,“ lisab Murd.

„Suhtumine, suhtumine, suhtumine!“ põrutab EASi esindaja Hollandis Thijs de Neeve, kes peab suhtumist suurimaks takistuseks, miks Eesti ettevõtjad Hollandi turul väga suuri edusamme teinud pole. „Selleks, et Hollandi turul edu saavutada, tuleb sinna ise kohale minna ja kontakte luua,“ lisab de Neeve.

Juba aastaid Hollandis elav ja seal Vana Tallinna müügiga tegelev Kaja Peterson ütleb, et Vana Tallinn on eriti talveperioodil hollandlaste seas järjest populaarsem. „Alkoholiturul on konkurents meeletu, aga samas on hollandlased avatud uutele maitsetele ja joogitrendid muutuvad pidevalt,“ lisab Peterson. Kas tema peab isiklikke suhteid äri loomisel väga oluliseks. „Väga tõhus müügikanal on privaatsete degusteerimisürituste korraldamine. See võimaldab rääkida Vana Tallinnaga seotud lugusid ja tekitada usaldust,“ räägib Peterson.

Täpselt sama juttu – et Hollandisse või üldse välisturgudele müüa, tuleb kõigepealt kohale minna ja suhteid luua – räägivad kõik, kellega teema üles võtan. Ilmselt siis asi nii ongi.

Pärnu Turunduskonverents Amsterdamis ehk Eesti turundajate ärimissioon justnimelt sedasama eesmärki teenibki. Lähme ise kohale, tutvume maailma parimate kaupmeeste kogemustega ja loome kontakte!

 

16. - 18. novembril toimub ajalooline ärimissioon, mis viib 200 Eesti ettevõtjat, turunduse ja müügiga tegelevat inimest Amsterdami. Loe konverentsi kohta lähemalt SIIT.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79