29 september 2016
Jaga lugu:

Ettevõtete kasvuootusi aitab täita internet

Foto: pixabay.com

Tarbijate käitumise muutumine sunnib ettevõtjaid otsima uusi kasvuvõimalusi, mida leiab kõige rohkem internetist ja mobiilist.

Kasv on jätkusuutliku ettevõtte põhinäitaja. Ettevõtte juhi üks peamisi ülesandeid on kasvatada ettevõtte väärtust. Väärtuse kasv tuleb eelkõige käibe ja kasumi kasvust. Kas laieneda? Kuidas laieneda? Millistele toodetele või teenustele rõhku panna? Kuidas optimeerida äriprotsesse?

Kasvav ja arenev ettevõte on tööjõuturul atraktiivne ning hoiab omanikud rõõmsana. Siin võib nüüd keegi käe tõsta ja öelda, et Eesti on piiratud ressurssidega turg ning siin ei saa kasvada. Saab küll, aga põhiline on küsimus, miks ainult Eesti piires mõelda. Internet ning sealsed turundus- ja reklaamivõimalused aidanud võita uusi kliente, hoida olemasolevaid, testida uusi tooteid ja teenuseid ning laieneda uutele turgudele. Interneti kasutajate arv ületab viimastel andmetel 3 miljardi piiri, kusjuures see on viimase 10 aastaga kaks korda kasvanud ja ilmselt teeb sama järgmise 5-10 aastaga. See ei ole ajutine nähtus, internet on loodud kestma.Kelle käes on võim?Möödas on aeg, kus müügiinimese käes oli väärtuslik informatsioon (võim), mida ta jagas oma äranägemise järgi valitud ostuhuvilistele. Aeg on tõele näkku vaadata – nüüd on tarbijal ainuvõim. Tema valib, mõtleb, otsustab, kiidab, laidab, kommenteerib, soovitab teistele. See on võimalikuks saanud tänu interneti ja nutiseadmete laialdasele levikule. Tragimad ettevõtted võidavad sellest, laisemad kaotavad.Tarbija otsustus- ja ostuharjumused ei ole enam need, mis viis aastat tagasi. Isesõitvad autod, nutitelefonide võimekus, e-kaubandus – mis USAs on näiteks 10% jaemüügitulust –, finantstehnoloogia, jagamismajandus, virtuaalreaalsus – need kõik on tarbijate harjumusi muutnud. Kasv peitub internetis ja mobiilisMe suuname oma tähelepanu aina rohkem digimaailma, internetti ja mobiili. Näiteks USAs olid 2015. aastal internet ja mobiil suurimad meediatarbimise kanalid (47%), teisel kohal oli televisioon (36%). Veel enam - kui tele meediakanalina on languses, siis digimeedia eesotsas mobiiliga kasvab meeletult.Google kasvatas oma reklaamitulu 2015. aastal võrreldes aasta varasemaga 18%, Facebook tervenisti 59%. Kaks hiiglast moodustasid reklaamiäribüroo IAB ja PricewaterhouseCoopersi andmetel kokku 76% kogu interneti reklaamimahu kasvust. Kõige kiiremini kasvas mõlemas kanalis mobiilireklaamide tulu. Põhjus on lihtne – digiturundusettevõtte SimilarWeb teatel veedab inimene keskmiselt neli tundi päevas oma mobiilis.Kalastada tuleb seal, kus on kala. Turundada ja reklaamida tuleb seal, kus on tarbija. Tihenevas konkurentsis ja globaliseerumises muutub kasvamine aina raskemaks. Võidavad need, kes teevad midagi teistmoodi. Nad kasutavad taktikaid, mida enamik ei kasuta. Nad leiavad turundus- ja reklaamikanalid, mis tegelikult ka töötavad.Olen veendunud, et internet on tänasel päeval üks põhilisemaid ettevõtte kasvu allikaid.   Loe pikemalt Äripäeva ettevõtja käsiraamatust.

Autor: Kristjan Paul-Raude, digiagentuuri WSI Online juht ja turundusstrateeg

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee