1 märts 2019
Jaga lugu:

Maailmamajanduse mõjutajad ja nutiseadmega koos kasvajad – generatsioon Alfa

Maailmamajanduse turule on jõudnud uus ja võimas generatsioon, kes juba kujundab oma ostuvõimuga miljonite eurode väärtuses paljude äride turutrende.

Pixabay.com  

Nad on generatsioon lapsi, kes on nutiseadmetega koos üles kasvanud ja kellest on tulemas inimkonna ajaloo jooksul seni kõige haritum, globaalselt kõige rikkam ja tehnoloogiliselt kõige nutikam generatsioon.

Generatsioon Alfa on põlvkond, kes on sündinud (või sünnib) vahemikus 2010–2024. Suur osa Alfa generatsioonist on veel kas sündimata, kasvatab alles oma piimahambaid, õpib roomama või pursib oma esimesi lauseid öelda. Kuid esimesed selle generatsiooni esindajad on juba koolipinki jõudnud ning mõjutavad iga päev oma väärtushinnangute ja arusaamadega neid ümbritsevat maailma.

Mis neid iseloomustab?

Tehnoloogiliselt nutikad Alfa generatsiooni esindajad on valdavalt üles kasvanud (või kasvavad) millenniumilaste ehk Y-generatsiooni peredes, kus sotsiaalselt vastutustundlik mõttelaad ning eetilised väärtused juhivad perede igapäevast toimimist. Alfa generatsiooni terviseteadlikud vanemad mõjutavad nende toitumisharjumusi ning panevad aluse sellele, et Alfad oskavad võtta vastutust oma vaimse ja füüsilise tervise eest. Võrreldes eelnevate generatsioonidega on ennustatud, et just tänu tervislikule eluviisile elavad paljud Alfad ka 22. sajandi esimeses pooles.

Pisikesed Alfad on esimene generatsioon meie inimkonna ajaloos, kes ei ole päevagi elanud ilma iPadi ega Instagramita. Nad on üles kasvanud maailmas, kus Amazon Alexa ja Google Home on inglise keelt kõnelevatele väikestele Alfadele muutunud justkui sõbraks, kellelt küsitakse lõbusaid anekdoote või muusikat YouTube’i keskkonnast. See maailm on nende jaoks normaalsus ja reaalsus.

Kui iPad’i/iPhone Siri oskaks vaid rääkida eesti keeles, siis Alfa generatsioonile oleks tema hääl sama tuttav kui milleenniumilastele Salme Reegi õhtused muinasjutud Eesti Raadiost.

Ühest hiljutisest uuringust selgus, et lapsed peavad tehisintellekti (inglise keeles AI ehk artificial intelligence) seadmeid (nagu näiteks Amazon Alexa) sõbralikuks ja abivalmiks kaaslaseks, kellelt saab alati abi küsida.

Te püüdke vaid ette kujutada, kuivõrd teismoodi toimib nende mõttekäik, millised on nende reaalsed vajadused ja mida kõike nad maailmas korda saadavad.

Mida nad endaga kaasa toovad?

Generatsioon Alfa toob endaga kaasa suured muutused maailmamajanduses ja seda just turutrendide ning seal pakutavate toodete ja teenuste poolest.

Austraalia mõjuka sotsioloogi Mark McCrindle’i ennustuse kohaselt on aastaks 2025, kui ilmavalgust on näinud ka kõige nooremad Alfa generatsiooni esindajad, neid maailmas kokku 2 miljardit. Ta väidab, et generatsioon Alfa on (arvuliselt) kõige suurem ja mõjuvõimsam generatsioon, mida maailm on seni näinud ning see nõuab nutiteadlikkust ja teistmoodi lähenemist paljudelt organisatsioonidelt.

Võrreldes eelnevate generatsioonidega on tehnoloogiliselt nutikatel Alfadel pidev juurdepääs väga laiapõhisele informatsioonile, nad ootavad ja eeldavad saada vastuseid kohe ning seda digitaalselt kergesti seeditavas vormis, nagu näiteks videod või virtuaalne assistent. Pikalt raamatute, dokumentide või muul viisil kirja pandud informatsiooni juurdlemine ei ole see tegevus, kus nad oma aega kasutada eelistavad.

Milleks nad juba praegu võimelised on?

Kui eelnevatele generatsioonidele on liitreaalsuse (inglise keeles AR ehk augmented reality) võimalused uuenduslikud ja põnevad, siis Alfadele on see osa šoppamise/ostlemise kogemusest. Nad soovivad personaalset teenindust ning eeldavad, et sõltuvalt toote või teenuse eripärast on see neile ka kättesaadav. Olgugi et esialgu on kauba eest maksja generatsioon Alfa vanemad, siis rahvusvaheline suurkorporatsioon Nike juba kasutab liitreaalsust oma kodulehel, et väikestel ostlejatel oleks võimalik tooteid virtuaalselt selga ja jalga proovida. See nõuab toodete ja teenuste pakkujatelt senisest enam suuremat nutiteadlikkust ning pidevat kaasajastamist ostukogemuse loomisel.

OnePolli suuremahulisest globaalsest uuringust selgus, et 65% emasid ja isasid arvestab ostuvalikut tehes lapse soovide ja valikutega ning 27% lapsevanemaid küsib oma lapselt nõu uue nutiseadme ostmisel. Ameerikas küsisid lapsevanemad oma väikestelt järglastelt nõu koguni 81% ulatuses ja seda mitte ainult nutiseadmete puhul, vaid ka puhkusreiside, söögikohtade ja muude ostude valikul. Arvestades, et globaalselt osales selles uuringus üle 8000 Y-generatsiooni lapsevanema, on väikeste Alfade ostuvõim juba praegu suurem kui eelnevate generatsioonide lastel kokku. Generatsioon Alfa maailmas on konkurentsivõimelised vaid need äriorganisatsioonid, kes on valmis pidevalt muutuma ning kaasa liikuma tehnoloogiliste trendidega, sh liitreaalsuse, robotite jms rakendustega.

Mida nad vajavad, et olla õnnelikud?

Alfa generatsiooni esindajad on ekraaniajastu lapsed, kes kogevad maailma nutiseadme ekraani kaudu, mis pakub neile lisaks visuaalsele ja auditoorsele kogemusele ka kinesteetilist kogemust. Nad on nutikad ja kiired ega ole tihti teadlikud kõikidest nendest oskustest ja annetest, mis neil on. Oma teadmised ja oskused omandavad nad lisaks koolile ka sotsiaalmaailmast ning YouTube ei ole neile vaid muusika kuulamiseks, vaid reaalsete oskuste (sh tantsimine, käsitöö jne) omandamiseks sobilik keskkond.

Selleks, et elus hästi hakkama saada vajavad nad juhendamist ja coach’ivat lähenemist. Nii koolisüsteemis kui ka tulevikus töökohal olles vajavad nad enda kõrvale inimest (juhendajat, mentorit või coach’i), kes on valmis olema neile ilma hinnangute ja arvamusteta toeks ning abiliseks. Inimest, kes on valmis aitama neil avastada süsteemsus oma teadmiste ja oskuste rägastikus, ning inimest, kes on neile abiks siis, kui vastuseid interneti avarustest leida ei ole võimalik.

Koolisüsteemi jõudes eeldavad pisikesed Alfad personaalset lähenemist ja praktilist õpet. Nad ei soovi õppida vaid loengut kuulates ja tahvli pealt valemeid vihikusse kritseldades. Alfa lapsed on väga eneseteadlikud ja nutikad ning nad soovivad, et koolisüsteem pakuks neile toetavad keskkonda ja visuaalselt stimuleerivat õpet.

See on generatsioon lapsi, kes ei ole valmis enam alluma klassiruumis ühele autoriteetsele inimesele, vaid soovivad õppida koos ning üksteise teadmisi jagaval meetodil. Nad eeldavad, et õpetaja on neile justkui usaldusväärne partner, kes coach’ivat lähenemist kasutades aitab neil parimal moel rakendada nende sisemist potentsiaali, et nad saaksid luua ja pakkuda väärtust neid ümbritsevale maailmale.

See on generatsioon lapsi, kes ei taha suureks saades omada kortereid, kalleid autosid või luksuslikke jahte. Selle asemel tahavad nad mugavad elukeskkonda, eetilist ja teistega arvestavat ühiskonda ning mobiilsust, et saada punktist A punkti B. Ja loomulikult pidevat juurdepääsu internetile.

Tulekul

Konverents "Coaching 2019"

Toimub: 31. mail

Lisainfot saab SIIT

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Enimloetud
Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee