Kool, kus pulbitseb kirg

Tallinna 32. keskkooli üheks populaarseimaks kooliks muutnud direktor Maarja Merigan teab, kuidas noored mõtlevad.

Maarja Merigan  

Edukaks saab pidada ettevõtet, mis toob palju kasumit ning mille kliendi rahulolu puudutab pilvi. Nõnda saab öelda ka koolimaja kohta – 32. keskkool on õpilaste seas palavalt armastatud. Pooletuhande osalejaga koolisisene arvamusfestival, leheveergude väärilise produktsiooni ja osavõtjate arvuga ülelinnaline Playbox Show, Andeka Lapse tiitel, Mustamäe Öölaulupidu, 2017. aasta suvel õpilaste initsiatiivil Vabaduse väljakul peetud tantsupidu, loomesündmus Vaba Lava, sada kandidaati õpilasesindusse – need on õpilaste initsiatiivil loodud sündmused, kus ka kooli töötajad kaasa löövad. See eristab Mustamäe keskkooli pea kõikidest teistest Eesti koolidest.

Kuidas tekitada nn omanikutunnet – ehk kuidas viia õpetaja sinnani, et teha pärast õppekava nõuete täitmist järgmine samm õpilase (ja iseenda ning kooli) arenguks?

Omanikutunne tekib siis, kui aetakse koos ühist asja, kui luuakse ühiselt midagi; kui juhile kehtivad samad reeglid, mis teistelegi; kui töötajail on loominguline vabadus; kui töötaja tegemisi märgatakse ja tunnustatakse; kui töötaja tunneb, et ta on vajalik, et kuulub meeskonda. Oleme saanud kooli tagasi õpetama päris mitmed oma vilistlased. Oleme saanud tagasi mitmed oma õpetajad, keda elu ja olud on vahepeal mujale viinud.

Meie koolis käib hulgaliselt vilistlaste ja õpetajate lapsi. Meil on õpetajaid, kelle tunnist ei taheta ka haiguse pärast puududa, sest õpetaja annab seda nii suure kirega. Selle kirega oma töö vastu oleme igal aastal nakatanud paari õpilast suisa nii, et nad on läinud õppima õpetajaks. Aastast 2016 anname välja meie kooli esimesele direktorile Harri Kelderile pühendatud stipendiumit, mille saab lõpuaktusel vähemalt üks abiturient, kes on otsustanud siduda oma tuleviku pedagoogika või hariduse valdkonnas. Meie koolis on õpetajatel ka loominguline vabadus - õpetajal on õigus ja võimalus valida ise oma õpetamismeetodid ja õppesisu, viia ellu oma ideid ning teha ettepanekuid õppetöö korralduse osas.

Mida vajavad keskkooli lõpetajad, kes 5-6 aastat pärast lõpetamist võivad juba oma esimesed juhtimisristsed kätte saada, oma esimeselt tööandjalt?

Usun, et suurel osal keskkooli lõpetajaist on esimene töökogemus saadud ja esimene tööandja olnud juba gümnaasiumi jooksul. Arvan, et noored ootavad oma tööandjalt personaalset lähenemist, inimlikku suhtumist, paindlikkust, loovat vabadust, et tööaeg ning töötasu oleks heas suhtes. „Meie“-tunne on ka kindlasti oluline!

Mis on Sinu enda juhtimispõhimõtted, millest Sa ise mitte mingil tingimusel ei tagane?

Tööd tuleb teha mitte kellaaja, vaid südame järgi.

Emotsiooni pealt ei tasu reageerida ja meili teel probleeme ei lahendata.

Kaadrid otsustavad kõik - tuleb hoida seda töötajat, kes on valmis panustama.

Omadel peab olema hea – kui endal on hea, siis on lihtne olla ka teistega hea.

Pärnu Juhtimiskonverents "Muutu või sure"

- Maarja Merigan esineb Eesti pikima ajalooga konverentsil 16.mail.

- Laval on veel Tallinki juht Paavo Nõgene, Eesti Panga presidendina ametiaega lõpetav Ardo Hansson, 2018. aasta noor ettevõtja ja toidu tootmist digitaliseeriva eAgronomi asutaja Robin Saluoks, ehitusettevõtja ja soolopurjetaja Uku Randmaa, karastunud ettevõtja Indrek Rahumaa ja paljud teised.

- Konverentsile on oodata 500 tippjuhti, äriliidrit, võtmetöötajat ja turundajat, kes saavad kokku, et arutada disainmõtlemise mõju ja metoodikaid.

- Pärnu Juhtimiskonverentsi peatoetaja on Luminor.

- Vaata kogu programmi ja osalejaid aadressilt www.juhtimiskonverents.ee.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79