Maria Pihlak • 24 september 2020

Millised võimalused avanevad nutikate läbirääkimisoskustega?

Äripäeva Akadeemia andis augustikuu lõpus välja Aasta Koolitaja 2020 tiitli, mille pälvis Jakob Saks. Tema palju kiidetud "Läbirääkimiste praktikum" oli selle aasta üks populaarsemaid koolitusi. Miks nii? Uurisime seda Madis Haasmalt, kes on koolitusel osalenud.

Madis Haasma  

Miks otsustasid “Läbirääkimiste praktikumist” osa võtta?

Ülemus saatis mulle koolituspakkumise edasi ja seda nähes oli esimene mõte - panen ennast kohe kirja! Teadsin senise kogemuse põhjal, et kogu infot ei suuda ma iialgi koolituselt kaasa võtta, aga 2-3 asja jäävad ikka meelde ja leiavad hiljem kasutust. Seekord on aga lugu teine - lappan iga päev kaasa saadud materjale, et võtta Jakob Saksa õpetatust maksimumi.

Töötan ettevõttes Erek OÜ, kus tegeleme fassaadikivi paigalduse ning müügiga Eestis, Soomes ja Lätis. Suhtlen igapäevaselt väga paljude era- ja äriklientidega, juhin projekte, ja kuna oleme ainus edasimüüja Eestis, siis vastutan laias laastus kogu kliendisuhtluse eest. Sellega koosnevad mu päevad väga suures osa läbirääkimistest - hinnapakkumised, paigaldustingimused, müügikõned jne. Loomulikult tahan enda ja ettevõtte jaoks paremad diilid välja rääkida!

Kas tooksid välja mõned konkreetsed oskused, mida juba praktikas järgi oled proovinud?

Neid on palju. Nagu ma ütlesin, siis lehitsen koolitusmaterjale siiani. Aga esmalt mainiks ära “EI foobia.” Olen hinnaläbirääkimiste juures alati ei-sid kartnud. Tänaseks on mu suhtumine muutunud ja pigem olen õnnelik kui EI kätte saan - see ei heiduta mind enam, vaid annab uusi võimalusi.

Lisaks olen hakanud palju teadlikumalt kohtumisteks ettevalmistusi tegema. Võib vist öelda, et varem ma seda ei teinudki. Viin ennast juba enne kurssi, mis on kliendi võimalused ja mis võivad olla tema valukohad, et hiljem jutu käigus sujuvamalt läheneda. Nii suudan hoo pealt vastuargumente ja lahendusi pakkuda ilma, et emotsioon ära kaoks. Oluline ongi just see emotsioon, mis müüb, sest hiljem meili või telefoni teel täpsustades või selgitades on võib-olla õhin taandunud ja siis on juba keerulisem end mõjuvaks teha. Õnneks olen saanud kinnitust, et kliendid on enamjaolt sarnased - saan samu argumente ja ettevalmistust kasutada paljude peal, mis tähendab, et kui teen ühe korra suurema töö ära, siis lõikan sellest kasu veel pikalt.

Vahetult pärast koolitust on kindlasti veidi võõras oma müügikõnedes ja kõnepruugis teatud muutusi sisse viia. Näiteks Jakob andis kaasa hulga konkreetseid lauseid, millega läbirääkimisi alustada. Kui ma neid alguses paberilt maha lugesin, tundus see kohati võlts. Praeguseks on need kõik pähe jäänud, tundudes see täiesti loomulikuna ja kusjuures annavad tulemust!

Kuidas hindad koolitajat - Jakob Saksa?

Ma ei teadnud temast varem midagi, polnud kuulnudki. Nüüd aga arvan, et paremat inimest selle teema peale ei leia. Teoreetikud võivad kõik olla, aga Jakobil on igale olukorrale oma kogemus varnast võtta. Ta tõesti teab, mis päris elus töötab, sest on kõiki neid tehnikaid omal nahal katsetanud. Ja kui mõni strateegia ei ole töötanud, siis on ta neid täiendanud ja lähenemist muutnud, mille kohta ta samuti meiega koolitusel soovitusi jagas.

Mida ütleksid neile, kes veel osalemist kaaluvad?

Tutvusin “Läbirääkimiste praktikum edasijõudnutele” programmiga ja plaanin sealt tingimata osa võtta - see kõneleb enda eest!

Leia ka enda jaoks kõige paremini toimivad strateegiad läbirääkimistel - osale koolitusel!

Koolitus: "Läbirääkimiste praktikum"

Koolitaja: Jakob Saks

Rohkem infot saab SIIT.

Jaga lugu:
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004