Mariliis Beger • 4 november 2020

Kuidas nelja-aastane mulle jutuvestmist õpetas

Pipedrive’i kommunikatsioonijuht Mariliis Beger.  Foto: Foto: Helis Hämarsalu

Minu nelja-aastane tütar on imeline jutuvestja. Ta räägib õhinaga kaasakiskuvaid lugusid, mis kõlavad tänu peensusteni läbimõeldud detailidele usutavalt. Mul on selle üle ainult hea meel, kuna juttude jutustamise kunst on ärimaailmas üks keskseid oskusi.

Kuuldused traditsioonilise turunduse surmast on juba aastaid levinud. Elame ju ajajärgul, mil müük ja turundus on sulamas ühte meelelahutuse ning sotsiaalmeedia heakskiiduga. Idee, toote või teenuse tavapärane müük ja reklaam on asendumas eluliste soovitustega, mis tulevad sõpradelt, kliendilt või kuulsuselt. Suund on ju iseenesest õige – kuna meie aju suudab sõnumit mõista ja infot mäletada just tänu seostele, toimivad lood paremini kui faktid plakatil.

Töötaja on tööandja olulisim saadik

Digitaalses turunduses on prioriteediks brändi inimlikustamine ehk sellele näo ja hääle andmine ning loosse põimimine. Sama kehtib tööandja kuvandi loomisel, mis pole tähtis üksnes talentide värbamiseks ja hoidmiseks, vaid võimestab ka kogu ettevõtet.

Nagu Carlos Gil oma raamatus „Turunduse lõpp“ selgitab, võivad töötajad olla organisatsiooni narratiivi edastamiseks parim hääletoru ning sotsiaalmeedia annab neile selleks suurepärase platvormi. Lugude jutustajaks võib olla praktikant, kes muljetab vaimustunult oma esimesest tööpäevast, personalijuht, kes räägib emotsionaalselt oma uuest karvasest pereliikmest, või juhatuse liige, kes tutvustab ettevõtte jõusaalis oma treeningkava. Oluline on tunda sihtgruppe, kellele sõnumit edastatakse, ning leida vastavalt sellele ettevõtte seest lugusid, mis läheksid neile korda ja tekitaksid emotsioone.

Raamat: „Turunduse lõpp“

Autor: Carlos Gil

Lehekülgi: 232

Kirjastus: Äripäev

Loe näidislehekülgi siit.

Valega kaugele ei jõua

Tööandja kuvandi loomine algab ettevõtte seest ning potjomkinlusel pole pikka pidu. Organisatsioon ei saa paista väljapoole ilus, kui sees pole asjad korras. Töötajad saavad olla ettevõtte saadikud vaid siis, kui nende sõnum on „päris“ ning nad ise usuvad sellesse. See paneb ka ettevõtet rohkem pingutama, teades, et väikseimgi viga võib levida kulutulena üle maailma.

Kõige mõjusamad lood on reeglina need, mis pole kommunikatsiooniosakonna poolt ette kirjutatud, vaid mis tekivad orgaaniliselt, töötajate endi initsiatiivil. Ehedus on olulisem kui detailideni viimistletud lauseehitus. Usutavust suurendab seegi, kui töötaja sotsiaalmeedia leht sisaldab töökoha väliseid postitusi ning ülejäänud lehe sisu käib ettevõtte väärtustega ühte jalga.

Suurimaks riskiks töötajate kui lugude jutustajate kasutamisel on kontrollimatus, mida ja millal nad ettevõttest postitavad. Lõpuni seda kontrollida ei saagi, kuid reeglite kehtestamise asemel tuleks anda töötajatele selged soovitused ning näpunäited. Kasu, mida töötajad saavad seeläbi ettevõttele tuua, on seda riski väärt.

Jaga lugu:
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004