Hando Sinisalu • 21 september 2016
Jaga lugu:

Mida on õppida Hollandi ettevõtete edulugudest?

Teiste ettevõtete hulgas külastame Amsterdamis ka Heinekeni, KLM-i, Mentos&Chupa Chupsi, Rijksmuseumi jpt.  Foto: pixabay.com

Pärnu Turunduskonverents toimub seekord Amsterdamis. Maailm on muutunud – Eesti turundajad peavad konkurentsis püsimiseks olema maailmatasemel ja õppima maailma parimatelt.

16. - 18. novembril toimuva Amsterdami Turunduskonverentsi üks päev on pühendatud tuntud Hollandi ettevõtete külastustele. Ettevõtete külastuste fookus on turunduse ja müügi valdkonna parimate praktikatega tutvumisel, mitte klassikalisel ekskursioonil mööda tootmishooneid. Allpool väike ülevaade mõnedest huvitavamatest ettevõtetest, mida plaanime külastada.

Hollandi Rahvusmuuseum - Rijksmuseum

Rijksmuseum taasavas uksed aastal 2013, pärast kümme aastat kestnud renoveerimistöid. Muuseumi juhtkond kartis, et kümne aastaga on hollandlased muuseumi unustanud.

Avamiskampaania üheks osaks oli Hollandi ühes suurimas, Baronesi kaubanduskeskuses korraldatud häppening pealkirjaga „Meie kangelased on tagasi“. Poodlejaid üllatas kostümeeritud seltskond, kes oli otsekui ellu ärganud Rembrandti kuulsalt maalilt „Öine vahtkond“, mida Rijksmuseumis eksponeeritakse.

Lisaks sellele pani muuseum ka oma tuntuimate maalide pildid miljonitele piimapakkidele, et hollandlastele muuseumi taasavamist meelde tuletada.

Aastal 2015 külastas muuseumi 2,35 miljonit inimest, see näitaja teeb Rijksmuseumist suurima külastajate arvuga muuseumi Hollandis (19. koht kogu maailma muuseumide arvestuses)

Aastal 2015 sain Rijksmuseum Hollandi Aasta Turundaja auhinna oma pikaajalise, järjekindla ja eduka turundustegevuse eest.

Vana kuulus laev SS Rotterdam

SS Rotterdam, tuntud ka kui "The Grande Dame", on endine ookeanidel seilanud kruiisilaev, mis täna tegutseb hotelli ja muuseumina Rotterdamis. Laev hiivas oma ankru esimest korda 3. septembril 1959, mil võttis ette reisi üle ookeani asuvasse New Yorki. Laev seilas seitset merd kokku üle 40 aasta - kuni pensionile jäämiseni 2000. aasta septembris. Pärast aastaid kestnud restaureerimist avati laev taas avalikkusele aastal 2010, sedapuhku muuseumi ja hotellina. Laeval tegutseb täna kokku enam kui 200 vabatahtlikku, paljud neist ka laeva endised reisijad, kes nüüd turistidele tuure läbi viivad, külastajate küsimustele vastavad ning laeva möödunud aegadest lugusid jutustavad.

ING Pank ja Rembrandt

ING pank, Hollandis baseeruv maailma üks suurimaid panku on aastaid olnud Rijksmuseumi toetaja. Kuna klassikalise kunsti toetamine kipub olema tänu asja olemusele pisut igavavõitu, soovis ING Pank siin leida innovatsiooni. Tuntud Hollandi agentuur JWT pakkus välja radikaalse idee -  vanu Rembrandti pilte analüüsides koostati tehisintellekti rakendus, mis „maalis“ uue pildi täpselt samamoodi, nagu seda oleks teinud Rembrandt ise. See projekt sai hulgaliselt tähelepanu ja võitis Cannes Lionsi festivalil Grand Prix. Kuid kriitikute arvates jäi ING panga seos selle projektiga nõrgaks.

 

Käsitööparfüümid Nothing But Nugi

Nothing But Nugi on Rotterdami eeslinnas Schiedamis paiknev eksklusiivset käsitöökosmeetikat ning parfüüme tootev ja müüv ettevõte. Meie delegatsioon saab külastada ka nende laborit, kus viiakse läbi ka lühike parfüümide kokkusegamise praktiline koolitus.

Nothing But Nugi on huvitav sellepoolest, et tema asutaja Babita Verluis on küll spetsialist parfüümide alal, kuid mitte nii tugev turunduses ja müügis. Seetõttu kaasas ta osanikuna oma ettevõttesse tuntud Hollandi reklaamiguru Joop Benjaminsi, kes töötab välja ettevõtte brändingustrateegia.

Sarnane koostöö, kus reklaamiagentuur või konsultant saab oma töö eest teenustasu asemel konsulteeritava ettevõtte osaluse, on maailmas järjest levinum praktika ja ka Eesti turundajatel tasub sellist lähenemist uurida.

Snoozebaby kvaliteetsed imikutooted

Snoozebaby toodab ja müüb imikutele ja väikelastele mõeldud pehmest tekstiilist spetsiaalsete “lipikutega” mänguasju ja riideid, kokku 450 kaupluses 30s riigis. Snoozebaby rajaja Marleen Rameckers sai Snoozebaby rajamiseks innustust omaenda lapselt, kes oli rahutu unega ja keda aitasid rahustada pehmest tekstiilist mänguasjad, millel olid küljes tekstiilist lipikud. Tavaliselt mänguasjadel selliseid lipikuid küljes ei ole ja Marleen nägi siin ärivõimalust. Aastal 2005 tulid esimesed tooted turule ja sellest ajast on firma kasvanud ja laienenud Hollandist Saksamaa, USA, Prantsumaa ja paljudele teistele turgudele.

Snoozebaby omanik Sjoerd Rameckers rääkis, et kõrgekvaliteedilist tekstiilist imikutele mõeldud voodipesu ja mänguasju toodetakse praegu Hiinas ja Türgis, aga kuna valuutakursside kõikumised ja transpordikulud ning ka karmid kvaliteedinõuded on teinud nendes maades tootmise ebamugavaks, siis oleksid nad huvitatud tootja leidmisest näiteks Eestist. „Meie kogused pole suured, Hiinas tootmise jaoks on need liiga väikesed. Aga meil on vaja väga kõrget ja stabiilset kvaliteeti, sest beebikaupadele on ülikõrged turvanõuded,“ lisas Rameckers.

Lisaks külastab Eesti delegatsioon veel paljusid tuntud Hollandi ettevõtteid, nagu KLM, Heineken, De Kuyper, Mentos & Chupa Chups jpt. Vaata lisainfot Amsterdami Turunduskonverentsi kohta SIIN.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee