Kaubandus.ee  • 22 jaanuar 2016

Kuidas luua ettevõttes kliendikeskne kultuur?

Foto: Servicecheck.ee

Kliendikesksus ei ole lihtsalt sõnakõlks, vaid suhtumine. See on suhtumine, mis toob teie ettevõttele pikaajalist rahalist kasu ja suurendab teie brändi väärtust, kirjutab Service Check asutaja Siim Padar enda blogis.

Teie äri eksisteerib eesmärgiga lahendada klientide teatud probleeme või rahuldada teatud vajadusi. Kui te ei tegele oma klientide vajaduste lahendamisega, siis samahästi võite oma ettevõtte kinni panna. Seega sisuliselt on kliendid need, kes dikteerivad teie tegevusi, kasumit ja palkasid. Vastutasuks peate hoolima nende probleemidest ja leidma uusi viise, kuidas nende elu lihtsamaks teha. Kui iga teie ettevõtte protsess algab ja lõppeb kliendi rahulolu meeles pidades, võite nimetada end kliendikeskseks ettevõtteks. Kui te ei ole kindel, kuidas ehitada kliendikeskset kultuuri, mis toob kaasa suure lojaalsete klientide hulga ja rahalise kokkuhoiu, oleme kokku pannud mõned ideed, mis aitavad teil selles suunas liikuda.

Küsi tagasisidet

Klientide rahulolu osana ettevõtte väärtustest

Zappos

Tõsta teadlikkust ja suhtle

Forresteri uuringule

Tõsta klientide rahulolu kõigest muust ettepoole

Sellest kliendi tagasisidest tuleb selgelt välja, et Cherry on pannud kliendi rahulolu ettevõttes esimesele kohale. Kliendid omakorda tasuvad saadud tähelepanu eest, jagades hea meelega sellist suurepärast suhtumist ka teistega. 

Toeta ja tunnusta Et ettevõttel oleks kliendikeskne kultuur, peab olema motiveeritud meeskond, kes näeb klientide rahulolu isikliku kasuna. Premeerige töötajaid, kes annavad maksimumi, et kliendi probleemidele lahendusi pakkuda. Ühendage töötaja areng ja stiimulid klientide rahuloluga. Kui töötajal on isiklikud huvid klientide rahulolu tagamisel, siis püüdlevad nad klientidele meelepärased olema. Lisage teenuste standardid ametijuhenditesse, töötajate hinnangutesse ja boonussüsteemidesse. 

Seo kogu meeskond klientidega Kui te arvate, et klienditeenindus puudutab ainult teeninduse osakonda, olete asjast valesti aru saanud. Igaüks teie ettevõttest peab olema kaasatud ja mõistma, mida kliendid tahavad. Siinkohal on mõeldud nii arendus- kui ka müügimeeskonda ja olulisi võtmeisikuid teie ettevõttes. Mis siis, kui paneksite mõned oma kontoriinimesed üheks päevaks nädalas klienditeenindaja kingadesse? Mõned ettevõtted paluvad tootearenduse meeskonnal regulaarselt klienditoes töötada. Tänu sellele omavad otsustajad otsest kontakti klientidega ja koguvad tagasisidet toodete kohta algallikast. Kui keskmise ja madalama astme töötajad näevad tippjuhte mängimas aktiivset rolli klientide rahulolus, hindavad nad seda väga kõrgelt. 

Palka õiged inimesed Veenduge, et te palkate õiged inimesed ja loote õiged eeldused kohe alguses. Igaüks, kes liitub teie ettevõttega, peaks mõistma klientide rahulolu väärtust ja olema valmis selle nimel pingutama. Ei ole mõtet palgata inimesi, kes ei mõista klientide väärtust ja kelle uskumused ei ühti ettevõtte omadega. Kliendikeskse kultuuri loomisel on pikaajaline kasu, mis avaldub nii rahaliselt kui ka läbi ettevõtte maine paranemise. Loo keskkond, kus iga töötaja ettevõttes mõistab klientide väärtust ja paneb kliendid alati esimesele kohale. See kõik algab firma asutajast või meeskonna juhist, võib-olla just Sinust – selle artikli lugejast.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79