3 november 2016

Kai Realo: Uuendusi tuleb teha ka siis, kui kõik on hästi

Foto: Raul Mee

Circle K Eesti peadirektori Kai Realo sõnul on innovatsiooniprotsessi puhul kõige keerulisem mõista, et uuendusi tuleb teha ka siis, kui asjad on niigi hästi.

Ahvatlus midagi uut teha võib olla väga suur, aga tasub läbi mõelda, mida uuendustega kliendile öelda tahetakse ning ehitada innovatsioon selle ümber, rääkis Circle K Eesti peadirektor Kai Realo Kaubanduse Aastakongressil 2016. “Tasub mõelda, milline on järgmine suur hüpe,” soovitas Realo, kelle sõnul läheb nende kontsernis palju auru sellele, et mõelda, millega jaeketina uue asjana tegelema hakata.

Innovatsiooni osas on Realo sõnul ettevõtte jaoks kaks lõksu. “Esiteks, kui idee tundub nii fantastiline, et seda hakatakse teostama jättes testimise vahele. Sel juhul võib juhtuda, et probleemid, millele oleks pidanud tähelepanu pöörama testimisjärgus, selguvad alles töö käigus,” märkis Realo.

Realo, kes on töötanud Skandinaavia kultuuriga organisatsioonides, on näinud ka seda, kuidas ideed lihvitakse ja poleeritakse nii kaua, et turg jõuab sellele juba reageerida. Vaja on leida tasakaal nende kahe lähenemise vahel, selgitas Realo.

Ideed ei tohi liialt palju mugavdada

“Olen näinud suurepäraseid ideid, mis võtavad lausa hinge kinni, aga see, mis neist pärast juhatuse laual ja finantsdirektori käest läbi käinuna alles jääb, pole enam kaugeltki see, mis algselt,” kirjeldas Realo, et muudatusi ei tohiks liialt palju teha.

Realo sõnul on neil ettevõttes töös innovatsiooniprotsess, milleks kokku pandud eraldi innovatsioonitiim, mis koosneb organisatsiooni eri osakondade inimestest. “Kokku pandi inimesed, kellel paluti välja mõelda uusi äriideid,” kirjeldas Realo. “Tähele tasub panna vaid seda, et kui tekib konkurentsisituatsioon, et kelle idee on parim, peab juhendaja jälgima, et ideede generaatorid “üksteist ära ei tapaks” oma ideede eest võideldes,” jätkas ta.

Häid ideid saab ka klientidelt. “Kokkupuude klientidega on väga lai ja tuleb leida üles kohad, kuidas ja kus klientidelt tagasisidet küsida ja kuidas anda neile võimalus tagasisidet anda.”

Ka ettevõtte töötajatelt endilt tuleb palju mõtteid, kuidas midagi lihtsamalt või teistmoodi teha. Innovatsioonile võivad tõugata ka koostööpartnerid.

Realo sõnul määravad innovatsiooni edukuse kliendid ja nende rahulolu. Seetõttu tasub läbi mõelda, kes on klient, kellele keskendutakse. “Oleme olnud paar korda ka ajast ees, tuues turule asja, mida kliendid veel ei vajanud. Sel juhul on mõne aja pärast sellega uuesti turule tulles olukord muutunud ja klient väga rahul,” rääkis Realo.

Tehnoloogia on lisakulu

Innovatsioonist saab Realo hinnangul kasu eelkõige ettevõte ise. Samas pole tema sõnul alust arvata, et kasu oleks alati seotud rahalise kokkuhoiuga. Kuna innovatsiooni puhul on tegu uute asjadega, tähendab see ettevõtte jaoks kindlasti lisakulutusi.

Samas võimaldab see kliendile pakkuda personaalsust. Realo sõnul läheb meie elu aina kiiremaks, mis tähendab, et meil on aina vähem aega, mida tahetakse seda vähem kulutada asjadele, mis on vaja ära teha, nagu näiteks tankida, osta lõunaks süüa või õhtuks kommikarp kaasa,” loetles Realo kaupu, mida saab inimestele, kes käivad tankimas, lisaks müüa. “Tähtis pole ainult see, et saadi midagi odavalt, vaid ka see, et saadi just seda, mida vaja,” usub ta.

 

Allikas: Kaubandus.ee

Autor: Urve Vilk, ajakirjanik

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79