4 juuli 2017
Jaga lugu:

Võimsaim ärioskus: lugude jutustamine

Foto: Pexels

Lugude jutustamine on üks olulisemaid tööriistu, et selle abil klientidele emotsioone luua. Kui kliendid on emotsionaalselt haaratud, oskavad nad end teiega paremini samastada ja mõistavad teie väärtushinnanguid. Selle tööriista mõte on jutustada brändi lugu erinevate kanalite kaudu ning erinevate vahendite ja meetodite abil.

Lugude jutustamist võib vormistada erinevalt. Selleks võib olla video, pildid või artikkel, mida blogisse riputada. Inimliku mõõtmega sisu arendamine on võtmetähtsusega. Tarbijatele jääb informatsioon palju paremini meelde, kui see esitatakse pigem loo kui rea faktide kujul. Kuid loo jutustamiseks on nii õigeid kui ka valesid viise.

Järgnevalt on ära toodud viis peamist põhimõtet, mis teevad loo jutustamise edukaks.

Esmalt tuleb visandada olustik. Siin luuakse atmosfäär ja antakse loo kohta olulist teavet tähelepanu köitva pealkirja abil. Hea sissejuhatus annab publikule esimestest hetkedest teada, mida nad hakkavad kuulama. Selle järgi saavad kuulajad otsustada, kas saadav info vastab nende vajadustele. Kui vastab, tuleb teil veel lugeja kaasa haarata, et nad ei hakkaks seda infot mujalt otsima.

Kui tähelepanu on võidetud, tuleb pingutada ka uudishimu säilitamise nimel. Kui mainitakse midagi, millest me oleme juba huvitatud või mis tekitab uut huvi, tahame selle kohta rohkem teada saada. Vihjed annavad piisavalt ainest huvi ja uudishimu sütitamiseks. Kasutage seda elementi lugeja janu kasvatamiseks ka oma pealkirjades.

Kui lugudes esinevad tugevad tegelased, hakkavad kliendid nendega samastuma. Brändingu olukorras võib tegelasel olla probleem ja publik hakkab talle selle probleemi ületamisel kaasa elama. Looge tegelaskuju, kellega teie kliendid saavad samastuda. Kui teete videoreklaami, sisendab tõeliste töötajate kasutamine näitlejate asemel teie loo suhtes empaatiat. Küsige endalt järgmist: „Kas minu tegelastega saab samastuda?“

Diskussiooni loomine suurendab teie kampaania populaarsust. Kas suudate panna inimesi selle loo üle järele mõtlema?  Inimesed ei pruugi teie lugu sõnasõnalt mäletada, aga neile jääb meelde mida nad seda lugedes tundsid. Diskussiooni ärgitamiseks tuleb klientides tekitada emotsioone. Lugejad kasutavad sotsiaalmeedia võimalusi ja tekitavad teie jaoks vajaliku diskussiooni.

Loo jutustamise viimane põhikomponent on konflikt. Tavaliselt oleme harjunud konflikte vältima, aga kui järele mõelda, siis seisneb iga lugu konfliktis! See tähendab lihtsalt seda, et esitletakse probleemi, millele järgneb lahendus. Pole vahet, kas salvestate videomaterjali või panete loo paberile –alati tuleb esitleda probleemi ja selle lahendust. Toode või teenus, mida teie pakute, on selles stsenaariumis lahenduseks.

Loo jutustamine muudab teie faktid sihtgrupi jaoks huvitavaks. Kui suudate neile öelda seda, mida nad kuulda soovivad, ja põimida oma sõnumi õige loo ümber, võib loo jutustamine olla üks tõhusamaid turundusnippe. Siin on ära toodud mõned kuulsaimad näited edukatest lugudest, mille on jutustanud suurkorporatsioonid üle maailma. Kasutage kindlasti neid viit põhimõtet, kui järgmine kord lugu jutustate!

Autor: Kristjan Hiiemaa, Erply asutaja ja tegevjuht

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee