Hando Sinisalu • 31 jaanuar 2019
Jaga lugu:

Kiiresti kasvavad firmad julgevad läbi kukkuda

Kui töötajad julgevad küsida palju küsimusi, eksperimenteerida või väljendada oma arvamust, siis tekib ka rohkem ideid tõdeb Passwordi esineja, Skyscanneri endine turundusjuht Yara Paoli.

Kuidas defineerida mõistet “kasvu mõtteviis” (growth mindset)?

Väljendi “growth mindset” võttis kasutusele teadlane Carol Dweck, kes uuris laste käitumist. Mõned lapsed läksid endast välja, kui nad ebaõnnestusid, teised näisid palju selles osas leppivamad ja läbisid raskusi hõlpsamini. Dweck analüüsis nende reaktsioone tagasilöökidele ja võttis kasutusele väljendi “growth mindset”. See on suhtumine raskustesse ja nendest ülesaamisesse.

Põhjus, miks mulle see kontseptsioon niivõrd meeldib, on see, et seda on väga kerge firmade peal rakendada. Selleks, et äri alustada, peab sul olema sama suhtumine. Uuring näitab, et erinevatest situatsioonidest saab alati midagi õppida, eriti aga läbikukkumistelt ja vigadelt. Kui sa ei soovi õppida, siis ei ole võimalik ka kasvada.

Kuidas julgustada firmasid sellist mõtteviisi rakendama?

Tuleb pühenduda oma firmakultuuri arendamisesse, mis julgustaks vigadest õppimist, innovatsiooni ja oma arvamuse avaldamist. Võtta tööle uusi inimesi, kes on valmis neid kriteeriumeid täitma. Ka tiimisiseselt peab olema kasvule suunatud mõtteviis.

Growth mindset aitab kaotada läbikukkumise hirmu ja suurendada julgust, mida on vaja, et ebaõnnestumistest üle saada. Kui mõni projekt ebaõnnestub, muudame suhtumist ja võtame võimaluse sealt midagi uut õppida.

Mis oli turunduse roll Skyscanneris?

Kui ma sinna tööle läksin, oli tegu väga väikese ja traditsioonilise firmaga. Meil oli väike turundusosakond, mis oli väga vanamoodsalt struktureeritud. Üleminek traditsioonilisest turundusest growth hacking`u peale oli Skyscanneri suurim tranformatsioon, mis aitas meil kasvada. See, mida me oma töötajatelt ootasime, muutus radikaalselt. Me ei tahtnud, et nad oleks vaid ühe kitsa valdkonna spetsialistid.

Palusime neil ennast igatpidi arendada ja julgeda ekperimenteerida: osata andmeid analüüsida, õppida projektijuhtimist või programmerimist ning saada tublideks teadlasteks. Meie loogika oli muuta lähenemisviisi, probleemiks olid kasvamisvõimalused. Tiimide ja organisatsioonistruktuuri muutmisega võtsime omaks eksperimenteerimise ning lõime organisatsiooni, mis oli kasvule orienteeritud.

Mis on esimesed sammud, et rakendada growth mindset`i oma firmasse?

Esimene samm on liikuda AARRR (Acquisition, Activation, Retention, Referral ja Revenue) raamistiku suunas. See on väga tunnustatud raamistik idufirmadele.

Foto: AARRR mudel (allikas Startitup)

Samuti tuleks eksperimenteerida, aga teha seda õigesti – teaduslikult. Teaduslikult tuleb teha A/B teste, õppida läbikukkunud eksperimentidest. Alati tuleb kõike optimeerida, et eksperimendid muutuksid aina efektiivsemaks.

Teine punkt on kasvukultuuri arendamine. Tuleb mõista, millist kompetentsi otsitakse oma tiimi, milline struktuur töötab kõige paremini. Üks väga tähtis termin on psühholoogiline turvalisus. See on väga tihedalt seotud growth mindset`iga ja kõige edukamate firmadega. Töötajatel tuleb tekitada tunne, et nad võivad tunda end mugavalt ja näida teistele haavatavad. Kui töötajad julgevad küsida palju küsimusi, eksperimenteerida või väljendada oma arvamust, siis tekib ka rohkem ideid.

Yara Paoli peab Passwordil suure lava ettekande ja viib läbi mini - töötuba teemal “Kuidas viia läbi A/B testimist ja teisi turunduseksperimente”

Tule kuula Yara Paolit ja osale tema töötoas– pane ennast kirja www.password.ee

Jaga lugu:
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004liina.leiten@aripaev.ee
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79kaspar.kitsing@aripaev.ee