Kuidas tööotsija leiaks õige tööandja?

Nõudlus ületab pakkumist. Töökohti on rohkem kui tööotsijaid. Eriti teenindus-, müügi- ja kaubandussfääris on sage mure tööjõud. Läbirääkimistel peaksid olema tugevamal positsioonil tööotsijad, eriti need, kes on tegijad.

Eero palm. Foto: erakogu  

Kuidas võiks üks tegija tööotsija olukorda targalt kasutada? Ta ei tohiks leppida hooletu tööpakkujaga. Pikas perspektiivis ei tuleks talle sellest midagi head. Tööotsija peaks julgelt esitama õigeid küsimusi.

Muidugi ei ole võimalik kogenud HR-inimesi ära petta, jättes endast mulje kui tegijast, ehkki hoiakud ja oskused sellele ei vasta. Eks see saab paari katseajakuuga selgeks ja siis oleks tagasilöök seda suurem.

Väga hea töötaja, kes on hoolas, õppimisvalmis, aktiivne, süsteemne, püsiv, ei tohiks ennast nõrga ettevõttega siduda. Ta peaks töövestlusel esitama olulisi küsimusi. Miks mitte küsida mõne sama positsiooni töötaja kontakti, et uurida pilti tegelikust olukorrast.

Mõned lihtsad kontrollküsimused aitavad aru saada, kas ettevõttes on asjad paigas või ootaks uut töötajat ees mõned kuud sihitut rabelemist ja siis uue tööpakkuja otsimine.

Tööotsija võiks küsida rahulikult ja julgelt:

•Kas ootused minu võimalikule tööpositsioonile on selgelt fikseeritud?

•Kas on olemas teenindusstandard või on muul viisil üheselt mõistetavalt sisejuhenditega selgelt näha, millist kliendisuhtlust minult oodatakse?

•Kuivõrd paigas on panuse ja tulemuse mõõtmine?

•Kui pingutan ja isegi ennast ületan, siis mil viisil ettevõte seda jälgib-mõõdab, et tunnustada-premeerida?

•Kuna see töökoht on seotud korraliku energiakuluga, siis kuidas on korraldatud töötajate arendamine (välis- ja sisekoolitused) ja toetamine tipp- ja keskjuhtkonna poolt?

•Kuidas antakse stardiväljaõpe?

Kui need asjad paigas pole, siis tõenäoliselt visatakse uus töötaja vette ja öeldakse “uju ise!”. Tõenäoliselt jõuab ta küll rahmeldades kaldale, aga on kulutanud korralikult energiat ning hakkab peatselt uut kohta otsima.

Kõik juhid peaksid vaatama, kas neil on olemas sellistele küsimustele vastused.

Jaga lugu:
Seotud lood
KONVERENTSID.EE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Mida teevad parimad juhid teisiti?

Pärnu Konverentsid.ee toetajad:

Liina Leiten
Liina LeitenKonverentsid.ee juhtTel: 51 84 004
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: 569 549 79